חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עזרה בתכנון מסלול טיול לצפון איטליה? השאירו פרטים 👇

בין הפסגות המרשימות של הרי הדולומיטים באיטליה, מתנשא הר מרהיב שנחשב לפנינת טבע קסומה – מונטה פץ (Monte Petz), הידוע גם כהר פץ (Monte Pez). מונטה פץ ממוקם במחוז דרום טירול שבצפון איטליה, וגובהו כ-2,563 מטרים מעל פני הים. ההר נמצא בתוך פארק הטבע שילרן-רוזנגרטן, שהוא חלק מאתר המורשת העולמית של אונסק"ו בזכות הנופים המרהיבים והייחודיים שמאפיינים אותו.

נופים מרהיבים ועוצרי נשימה

בפסגת מונטה פץ מחכים למבקרים נופים פנורמיים רחבים אל עבר רכס הרי הדולומיטים, הכוללים פסגות ידועות כמו סאסולונגו, שילרן ואפילו האלפים הרחוקים. האזור סביב ההר מתאפיין בשילוב מופלא של מדשאות אלפיניות ירוקות, מצוקים חדים ותצפיות ייחודיות. בחודשי האביב והקיץ ההר מתכסה בפריחה ססגונית, שמוסיפה לנוף עוצמתי של טבע פראי וצבעוני.

מסלולי טיול לכל הרמות

מונטה פץ מושך אליו מטיילים מכל רחבי העולם, עם מגוון מסלולי הליכה המתאימים לרמות קושי שונות, החל ממסלולים מתונים ועד אתגריים יותר. השביל המוביל לפסגת מונטה פץ מבטיח חוויית הליכה בלתי נשכחת, עם נופים מגוונים הכוללים יערות עבותים, שדות רחבי ידיים, ואזורי סלעים מתפתלים. נקודת ההתחלה המומלצת לטיולים בהר היא אלפה די סיוזי (Seiser Alm), שמהווה את המרפסת האלפינית הגדולה ביותר באירופה, ומציעה מסלולים נפלאים גם לחובבי חורף המגיעים לפעילויות סקי וסנובורד.

חוויית טבע עשירה בחי וצומח

פארק הטבע שמקיף את מונטה פץ הוא ביתם של מגוון בעלי חיים, כמו מרמיטות, צבאים ועופות דורסים, ובראשם נשרים זהובים. בזכות מעמדו המוגן של פארק שילרן-רוזנגרטן, אזור זה משמר את יופיו הטבעי והצומח הייחודי לו. בתקופת הקיץ המדשאות מתכסות בפרחי בר אלפיניים שיוצרים מרבדים צבעוניים עוצרי נשימה.

טיפים לתכנון הביקור

  • עונת הטיולים המומלצת: התקופה האידיאלית לטיול באזור היא בין מאי לאוקטובר, כאשר מזג האוויר נעים והשלגים מפנים את השבילים לטובת המטיילים.
  • הכנה נכונה: מאחר והטמפרטורות משתנות במהירות בהתאם לגובה, מומלץ להצטייד בביגוד מתאים, נעלי הליכה טובות, ולבדוק תחזית מזג אוויר לפני ההגעה.

מונטה פץ הוא יעד מדהים לחובבי הטבע וההרפתקאות, עם נופים שאין שניים להם ואווירה קסומה. אז אם אתם מחפשים מקום לטעום ממנו את יופיים של הדולומיטים, מונטה פץ הוא בחירה מושלמת שמשלבת נופים מרהיבים, שלווה אלפינית וטבע פראי במיטבו.

לחזור למשהו ספציפי?

סיורים ופעילויות באיזור אגם גארדה

סיורים ופעילויות בדולומיטים

חוויה באיטליה מתחילה כאן

error: Content is protected !!
דילוג לתוכן