חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עזרה בתכנון מסלול טיול לצפון איטליה? השאירו פרטים 👇

כנסיית סנטה מגדלנה (St. Magdalena) ממוקמת בעמק וילנוס (Val di Funes) בדרום טירול, אחד מהאזורים המרהיבים ביותר בצפון איטליה. הכנסייה ידועה לא רק בזכות חשיבותה הדתית וההיסטורית, אלא גם בשל מיקומה הציורי בלב הרי הדולומיטים, אשר מהווים תפאורה דרמטית ומעוררת השראה.

היסטוריה ואגדה מקומית

כנסיית סנטה מגדלנה, שנבנתה במקור במאה ה-14, עברה לאורך השנים שינויים ותוספות. על פי האגדה המקומית, הכנסייה נבנתה במקום שבו נפלט פסלון של הקדושה מגדלנה אל חוף הנהר ריו פופאל, מה שהביא להקמת המבנה הקדוש. הכנסייה הנוכחית נבנתה בסוף המאה ה-15, עם פנים בארוקי שנוסף במאה ה-18. המבנה המקורי כמעט לא שרד, למעט מגדל הפעמון, אשר נשמר עד היום.

נוף מרהיב וטיולי טבע

עמק וילנוס, שבו שוכנת הכנסייה, הוא חלק ממערכת העמקים של הרי הדולומיטים, והוא נחשב לאחד המקומות הפופולריים בקרב מטיילים ומצלמים בזכות הנופים הבלתי נשכחים שלו. פסגות אודל (Odle) שמאחוריהן הכנסייה הן מראה ייחודי ומרשים, והן מושכות אליהן מבקרים רבים במהלך כל השנה.

הכנסייה מהווה נקודת יציאה למסלולי הליכה וטיפוס בהרי הדולומיטים, כאשר מסלולים רבים מתחילים מהאזור המקיף אותה. באזור זה ניתן למצוא גם שבילי הליכה למטיילים בכל הרמות, וכן אתר סקי קטן שמתאים בעיקר למתחילים, מה שהופך את המקום לאידיאלי לחובבי הטבע והספורט בחורף.

פסטיבל ספק

בכל שנה, בסמוך לכנסייה, מתקיים פסטיבל ספק (Speckfest), חגיגה קולינרית של בשר מעושן מסורתי המכונה ספק. הפסטיבל, המתקיים בתחילת אוקטובר, מושך אליו מבקרים רבים שמגיעים ליהנות מהאווירה הייחודית של האזור, לטעום ממטעמי האוכל המקומי, ולחוות את התרבות הדרום-טירולית האותנטית.

פסטיבל הספק (Speckfest) מתקיים בכנסיית סנטה מגדלנה בעמק וילנוס ב-5-6 באוקטובר 2024. זהו פסטיבל בן יומיים שבו ניתן ליהנות מדוכנים מסורתיים של מוצרי ספק, לחם חקלאי ומאכלים מקומיים כמו "טירטלן" (מאפה מקומי), בליווי הופעות מוזיקליות ובידור לכל המשפחה.

הכניסה לפסטיבל בדרך כלל חופשית, אך רכישת מזון ומשקאות היא בתשלום. ניתן למצוא דוכני אוכל מקומיים שמוכרים ספק (בשר מעושן), גבינות ויין, וכן דוכני אומנות ומלאכות יד.

לגבי לינה ואוכל בכנסייה עצמה, אין אפשרות ללון או לאכול בתוך הכנסייה, אך בקרבת מקום ישנם בתי הארחה, חוות ומלונות המציעים לינה ואירוח למבקרים. בנוסף, בעמק ישנם מספר בתי קפה ומסעדות שפתוחים במהלך הפסטיבל​.

גישה והגעה

עמק וילנוס ממוקם במרחק של כ-45 דקות נסיעה מהעיר בולצנו וכ-30 דקות מהעיירה בריקסן. ניתן להגיע אליו באמצעות רכב פרטי דרך כביש A22, אך קיימת גם אפשרות הגעה בתחבורה ציבורית, כאשר אוטובוסים יוצאים בתדירות גבוהה מבולצנו ובריקסן לכיוון העמק.

הכנסייה, שמסמלת את המפגש בין היסטוריה, תרבות ונופים טבעיים, מושכת אליה מבקרים מכל רחבי העולם. עם שילוב של אדריכלות היסטורית ונופים עוצרי נשימה, סנטה מגדלנה בעמק וילנוס היא ללא ספק אתר שאסור לפספס עבור חובבי טבע, היסטוריה ותרבות.

לחזור למשהו ספציפי?

סיורים ופעילויות באיזור אגם גארדה

סיורים ופעילויות בדולומיטים

חוויה באיטליה מתחילה כאן

error: Content is protected !!
דילוג לתוכן