חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עזרה בתכנון מסלול טיול לצפון איטליה? השאירו פרטים 👇

אורטיזיי, עיירה ציורית השוכנת בלב הרי הדולומיטים בצפון איטליה, מציעה שילוב ייחודי של טבע עוצר נשימה וחוויות קולינריות מגוונות. המטבח המקומי מושפע מהתרבות הדרום טירולית, ומשלב טעמים איטלקיים קלאסיים עם השפעות אוסטריות, וזו חוויה לכל חובב אוכל המחפש ליהנות מחומרי גלם טריים וייחודיים לאזור.

שיעור בישול עם קינוח טעים במיוחד

חוויה קולינרית שאסור לפספס!

חווית הקולינריה באורטיזיי

מסעדות מסורתיות

המטבח המקומי של אורטיזיי משמר את המסורות של דרום טירול. כאן תמצאו מנות המבוססות על חומרי גלם עונתיים כמו פטריות יער, עשבי תיבול מקומיים, בשרים צלויים ופולנטה. המסעדות בעיירה מציעות מבחר מנות כפריות אותנטיות שמצליחות לחבר את המבקרים לשורשים הקולינריים של האזור.

מסעדות גורמה

באורטיזיי ישנה סצנה קולינרית יוקרתית עם מסעדות גורמה המתמחות במנות מתוחכמות וחדשניות. שילוב בין מסורת לטכניקות מודרניות יוצר חוויה אלגנטית שמדגישה את הטעמים של חומרי הגלם המקומיים. מנות כמו פסטות בעבודת יד, בשרים איכותיים וריזוטו מושקעים מוגשים בליווי יינות מקומיים ייחודיים, להשלמת חווית הטעימות.

מסעדות איטלקיות קלאסיות

אורטיזיי, כחלק מאיטליה, מציעה גם מבחר מסעדות המתמקדות בפיצות ופסטות בעבודת יד. פיצות דקיקות הנאפות בתנור אבן, לצד פסטות במגוון רטבים על בסיס עגבניות, שמן זית ובזיליקום, הם חלק בלתי נפרד מהחוויה. החיבור בין טעמים איטלקיים מסורתיים לאווירה הנינוחה של העיירה הופכים את הארוחה לחלק מהתרבות המקומית.

קולינריה עכשווית

מלבד המסורת, באורטיזיי ניתן למצוא מסעדות המציעות חווית אוכל עכשווית, שמבוססת על שימוש בחומרי גלם מקומיים בשילוב עם יצירתיות עולמית. מנות אלפיניות קלאסיות מקבלות עיבוד חדשני עם שילובי טעמים מפתיעים וצורת הגשה מודרנית, המעניקים חוויה ויזואלית וקולינרית גם יחד.

יינות מקומיים

הקולינריה באורטיזיי אינה שלמה בלי יינות מקומיים מאזור טרנטינו-אלטו אדיג'ה. אזור זה ידוע ביינות איכותיים כמו גוורצטרמינר ולגריין, המשתלבים היטב עם המנות המקומיות הכבדות יותר, דוגמת נתחי בשר או פסטות עשירות. יינות אלו מביאים לידי ביטוי את האקלים והקרקע הייחודיים של האזור.

קינוחים מקומיים

לקינוח, מסעדות באזור מציעות מבחר קינוחים מסורתיים כמו עוגת תפוחים עם קרם וניל, טירמיסו איטלקי קלאסי, ומוס שוקולד המלווה בפירות יער מקומיים. שילוב הקינוחים עם קפה איטלקי חזק חותם את הארוחה בצורה מושלמת.

חווית האוכל באורטיזיי

ביקור באורטיזיי הוא לא רק הזדמנות ליהנות מנופים עוצרי נשימה ופעילויות חוץ, אלא גם ממסע קולינרי עשיר. המגוון הרחב של המסעדות, מהמסורתיות ועד המודרניות, מאפשר לכל אחד למצוא את הסגנון והטעמים המתאימים לו, ולהכיר את התרבות האזורית דרך הצלחת.

Powered by GetYourGuide

טיפים לבחירת מסעדה טובה באורטיזיי

בחירת מסעדות טובות באורטיזיי יכולה לשדרג את חוויית הביקור בעיירה היפהפייה הזו. כדי להבטיח שתמצאו את המקומות המושלמים לארוחה, הנה כמה טיפים והמלצות לבחירה חכמה:

  1. התמקדו במטבח המקומי

אורטיזיי ידועה במטבח הדרום-טירולי המסורתי שלה, ולכן מומלץ לחפש מסעדות המתמחות במנות אזוריות כמו פולנטה, גרימלדי (פסטה מקומית), ומנות בשריות כמו חזיר צלוי וקרפצ'יו בקר. מסעדות שמציעות מנות המשלבות טעמים איטלקיים עם השפעות אוסטריות הן דרך מעולה להכיר את האזור דרך הצלחת.

  1. בדקו ביקורות

ביקורות באינטרנט או המלצות ממקומיים הם כלי מצוין לבחירת מסעדות איכותיות. אתרים כמו TripAdvisor או Google Maps יכולים לספק תמונה על איכות השירות, המנות והאווירה במסעדות באורטיזיי. שימו לב למסעדות עם דירוג גבוה ותגובות חיוביות על האוכל והשירות.

  1. הזמינו מקום מראש

אורטיזיי מושכת אליה תיירים רבים, במיוחד בעונת החורף והקיץ. מסעדות פופולריות נוטות להתמלא במהירות, ולכן כדאי להזמין מקום מראש, במיוחד אם מדובר במסעדות גורמה או מסעדות באזורים תיירותיים מרכזיים.

  1. שעות פעילות והתאמה ללוח הזמנים

באיטליה, מסעדות רבות נפתחות בשעות ספציפיות לארוחת צהריים וערב, ולעיתים סגורות בין השעות. וודאו שהמסעדות שתבחרו פתוחות בזמן שנוח לכם, ותכננו את הארוחות בהתאם לשעות הפעילות שלהן.

  1. התמקדו בחומרי גלם טריים

מסעדות טובות באורטיזיי נוטות להשתמש בחומרי גלם עונתיים טריים, כמו פטריות יער, עשבי תיבול מקומיים, ופירות יער מאזור הדולומיטים. אם אתם מחפשים מסעדות איכותיות, שימו לב שהן מציעות מנות המבוססות על מוצרים מקומיים ועונתיים.

  1. חפשו מסעדות עם נוף

אחת ההנאות הגדולות באורטיזיי היא האוכל שנלווה לנוף המדהים של הרי הדולומיטים. מסעדות הממוקמות גבוה יותר בעיירה או מסעדות עם טרסות נוף יעניקו לכם לא רק ארוחה נהדרת, אלא גם חוויה ויזואלית שתזכרו זמן רב.

  1. שירות והתאמה למשפחות

אם אתם מטיילים עם משפחה, חפשו מסעדות המציעות שירותים ידידותיים למשפחות, כמו תפריטים לילדים או מקומות ישיבה מרווחים. מסעדות רבות באורטיזיי מתאימות גם לילדים וכוללות מנות פשוטות שמתאימות לכל הגילאים.

  1. התמקדו ביינות מקומיים

האזור מפורסם גם ביינותיו האיכותיים. וודאו שהמסעדות שתבחרו מציעות תפריט יינות מקומי המשלב זנים מיוחדים מהאזור, כמו גוורצטרמינר ולגריין, שיתאימו היטב למנות מהמטבח הדרום-טירולי.

  1. מחיר ותמורה

מסעדות באורטיזיי מגוונות בטווחי המחירים שלהן, מה שמאפשר למצוא אפשרויות שמתאימות לכל כיס. אם אתם מחפשים חוויה יוקרתית, מסעדות גורמה עם תפריט טעימות הן הבחירה המתאימה, ואילו מסעדות כפריות מסורתיות מציעות מנות מקומיות פשוטות יותר במחירים נוחים.

  1. המלצות ממלון או מדריך טיולים

צוות המלון שלכם או מדריך טיולים מקומי יכולים להעניק המלצות אישיות על מסעדות שמקומיים אוהבים, מה שיכול להוביל אתכם למקומות פחות תיירותיים ויותר אותנטיים.

Baita Pauli

נוחות אלפינית מסורתית

Baita Pauli היא מסעדה כפרית אותנטית הממוקמת בלב ההרים של אורטיזיי, מה שמקנה לה אווירה ייחודית ומזמינה. המבנה מעוצב בסגנון אלפיני מסורתי עם שימוש בעץ ואבנים מקומיות, מה שמשווה למקום תחושת חום ונוחות. המסעדה מתמחה במטבח אלפיני קלאסי ומציעה מנות עשירות בטעמים מקומיים, תוך שימוש במרכיבים טריים מחוות סמוכות. השירות במקום נעים ומקצועי, ומעניק לסועדים תחושת ביתיות. האווירה הכפרית, יחד עם המוזיקה הרגועה והנופים עוצרי הנשימה של ההרים הסובבים, יוצרים חווית אוכל מושלמת. Baita Pauli הוא מקום מושלם לארוחה רומנטית או בילוי משפחתי, עם מנות שמחממות את הלב בחורף הקר.

למה כדאי לבקר שם: חוויה אלפינית מסורתית עם אוכל מקומי מעולה, אווירה חמה ונופים מרהיבים של הרי הדולומיטים. המקום מומלץ במיוחד לחובבי טבע ואוכל מקומי, שרוצים לשלב בין קולינריה איכותית לחוויה של טבע פראי.

Baita Pauli
Baita Pauli

המלצות מהתפריט: הניוקי הביתיים נחשבים למנה כוכבת, מוגשים עם רוטב עשיר ומלא טעמים. בנוסף, מומלץ לנסות את ריזוטו עם פטריות בר מקומיות ואת צלעות הטלה הצלויות. לקינוח, הטירמיסו המקומי פשוט מעולה.

כתובת: Via Paul Grohmann, 8, Ortisei, Italy

שעות פעילות: פתוח כל יום מ-10:00 עד 21:30

Zicoria Brasserie

ביסטרו מודרני עם טוויסט איטלקי

Zicoria Brasserie מציעה חוויית אוכל בסגנון ביסטרו עכשווי עם השפעות מהמטבח האיטלקי המסורתי. המסעדה מעוצבת בסגנון אלגנטי ומודרני, עם דגש על מרחבים פתוחים, תאורה נעימה ואווירה נינוחה. השף במקום משלב באופן מושלם בין מתכונים איטלקיים קלאסיים לבין מנות יצירתיות עם טוויסט עכשווי, תוך שימת דגש על חומרי גלם טריים ועונתיים. התפריט כולל מנות ראשונות כמו ברוסקטות טריות, סלטים רעננים עם גבינות מקומיות, ומנות עיקריות של פסטות עשויות בעבודת יד ובשרים מובחרים. המקום מציע גם מבחר יינות מקומיים ואיטלקיים משובחים, המשלימים את החוויה הקולינרית.

למה כדאי לבקר שם: Zicoria Brasserie מספקת חווית אוכל אלגנטית ועם זאת נגישה, מה שהופך אותה לבחירה מצוינת עבור חובבי אוכל איטלקי שמתעניינים גם בהשפעות מודרניות. השילוב בין האווירה האלגנטית, השירות המוקפד והמיקום המרכזי הופך את המקום לפופולרי בקרב מקומיים ותיירים כאחד.

Zicoria Brasserie
Zicoria Brasserie

המלצות מהתפריט: אל תפספסו את רביולי הגבינות בעבודת יד, פסטה פפרדלה עם ראגו בקר, וסטייק פילה בגריל עם רוטב יין אדום. לצד המנות העיקריות, הקינוחים יוצאי הדופן, במיוחד פנה קוטה עם רוטב פירות יער, מומלצים מאוד.

כתובת: Strada Rezia, 23, Ortisei, Italy

שעות פעילות: פתוח כל יום מ-12:00 עד 22:30

Powered by GetYourGuide

Gourmet Restaurant Lampl Stube

חוויית גורמה בלתי נשכחת

Gourmet Restaurant Lampl Stube היא מסעדת יוקרה הממוקמת בלב אורטיזיי, המציעה חוויה קולינרית ברמה הגבוהה ביותר. האווירה המהודרת של המסעדה משתלבת עם עיצוב אלגנטי ואלמנטים עכשוויים. השף המוביל יוצר כאן תפריט גורמה שמשלב בין טכניקות בישול חדשניות לבין מסורת איטלקית עמוקה. המסעדה מתמחה במנות שף מדויקות ואמנותיות, כל מנה מוגשת כיצירת אמנות על הצלחת. המקום מפורסם בשירות האישי והמקצועי ובתפריט היינות המפואר המלווה כל מנה בצורה מושלמת.

למה כדאי לבקר שם: מדובר במסעדת שף יוקרתית עם דגש על איכות בלתי מתפשרת, חווית טעימות ייחודית ושירות מעולה. המסעדה אידיאלית לאירועים מיוחדים או ארוחה יוקרתית אחרי יום טיול.

Gourmet Restaurant Lampl Stube
Gourmet Restaurant Lampl Stube

המלצות מהתפריט: תפריט הטעימות כולל מנות גורמה כמו כבד אווז, דג סיבס על מצע ריזוטו שחור, ובשר פילה עם ירקות שורש. לסיום, מומלץ לנסות את קרם ברולה עם וניל טהור.

כתובת: Via Stazione, 15, Ortisei, Italy

שעות פעילות: פתוח בימים שלישי עד ראשון מ18:30 עד 23:00. סגור בימי שני.

Luis Bistro

ניחוחות ים תיכוניים עם אווירה מודרנית

Luis Bistro היא מסעדה מקסימה המשלבת בין מטבח ים תיכוני אותנטי למטבח עכשווי ומודרני. המסעדה מעוצבת בקו נקי ואלגנטי עם דגש על חומרים טבעיים כמו עץ ואבן. התפריט מציע מנות טריות ובריאות עם דגש על דגים טריים, פירות ים, ירקות עונתיים ופסטות בעבודת יד. המקום מתאים לארוחות קלילות ומפגשים חברתיים, עם מבחר מנות שמשתנות בהתאם לעונות השנה ולטריות החומרים. השירות במסעדה אדיב ומהיר, ובאווירה נינוחה ומזמינה, מה שהופך אותה למקום מצוין לבילוי ערב או לארוחת צהריים קלילה.

למה כדאי לבקר שם: השילוב בין אוכל טרי וטעים, אווירה נעימה ושירות מהיר הופך את Luis Bistro לאחת המסעדות הפופולריות באורטיזיי. מקום מושלם למי שמחפש אוכל בריא וקליל בסגנון ים תיכוני עם טוויסט מודרני.

Luis Bistro
Luis Bistro

המלצות מהתפריט: מומלץ לנסות את סלט הפירות ים הטרי, פסטה פסטו עם שקדים קלויים, ודג חרב צלוי עם ירקות עונתיים. לקינוח, אל תוותרו על עוגת השוקולד החמה.

כתובת: Piazza Sant'Antonio, 7, Ortisei, Italy

שעות פעילות: פתוח כל יום מ-12:00 עד 15:00, ומ-18:00 עד 22:00.

Powered by GetYourGuide

Steak Stube

חגיגה קרניבורית במיטבה

Steak Stube היא גן עדן לאוהבי בשר באורטיזיי, ומציעה מגוון רחב של מנות בשריות באיכות גבוהה. המסעדה ידועה בעיקר בזכות הסטייקים המעולים שלה, שמכינים אותם מהנתחים הטובים ביותר בגריל פחמים מסורתי, שמעניק לבשר טעם ייחודי ועשיר. Steak Stube מעוצבת בסגנון קלאסי עם קירות אבן וריהוט עץ מסיבי, המוסיף לאווירה הכפרית. המקום מציע גם מבחר בירות מקומיות ויינות בוטיק שמשתלבים בצורה מושלמת עם המנות הבשריות.

למה כדאי לבקר שם: Steak Stube היא הבחירה המושלמת למי שמחפש ארוחת בשרים עשירה עם טעמים עמוקים ואווירה כפרית אותנטית.

Steak Stube
Steak Stube

המלצות מהתפריט: סטייק טומהוק עם רוטב יין אדום, סינטה בקר עסיסית עם תפוחי אדמה צלויים, ומנת הברווז הצלוי עם רוטב פירות יער.

כתובת: Via Setil, 15, Ortisei, Italy

שעות פעילות: פתוח כל יום מ-12:00 עד 15:00, ומ-18:00 עד 23:00.

Pizzeria Restaurant Sabina

פיצה איטלקית אותנטית בלב ההרים

Pizzeria Restaurant Sabina היא מסעדה משפחתית מקסימה המתמחה בהכנת פיצות מסורתיות בתנור אבן, בדיוק כמו באיטליה. המסעדה ממוקמת במרכז אורטיזיי ומהווה נקודת עצירה מושלמת לארוחה קלילה אחרי יום טיול בהרים. העיצוב פשוט וחם, עם תחושת ביתיות וריחות מעוררי תיאבון של פיצה טרייה הנאפית במקום. התפריט רחב וכולל מנות פסטה, סלטים טריים ומבחר של פיצות ייחודיות עם תוספות טריות. Pizzeria Sabina ידועה במיוחד בזכות הבצק הדקיק והפריך שלה והשימוש במרכיבים איכותיים כמו גבינת מוצרלה טרייה, רוטב עגבניות בעבודת יד ותוספות מגוונות.

למה כדאי לבקר שם: מסעדה זו מציעה חוויה איטלקית אמיתית עם פיצות מסורתיות המוכנות במקום לצד שירות אדיב ואווירה נעימה. מקום מושלם לארוחה קלילה באווירה משפחתית וחמימה.

Pizzeria Restaurant Sabina
Pizzeria Restaurant Sabina

המלצות מהתפריט: מומלץ לנסות את הפיצה מרגריטה הקלאסית, פיצה דיווילה עם נקניקיות חריפות, ואת מנת הפסטה בולונז האהובה על כל האורחים.

כתובת: Strada Resciesa, 19, Ortisei, Italy

שעות פעילות: פתוח כל יום מ-12:00 עד 22:00

Powered by GetYourGuide

Gourmet Restaurant Da Zenz

מסעדת שף עם מנות גורמה ייחודיות

Gourmet Restaurant Da Zenz היא מסעדת שף יוקרתית הממוקמת באזור פסטורלי באורטיזיי ומציעה מנות גורמה המשלבות בין מטבח איטלקי מסורתי לאלמנטים מודרניים. השף במקום ידוע בשילוב היצירתי בין טעמים מקומיים ומרכיבים עונתיים, ויוצר מנות המשלבות דיוק וחדשנות. המסעדה מציעה אווירה אינטימית ושירות אישי ומוקפד, ומתאימה לארוחות מיוחדות, מפגשים רומנטיים או אירועים חגיגיים. עיצוב המקום משלב אלגנטיות מודרנית עם נגיעות מסורתיות, מה שהופך את החוויה הקולינרית לעשירה ומהנה עוד יותר.

למה כדאי לבקר שם: זהו מקום מושלם לחובבי גורמה שמחפשים חוויה קולינרית בלתי נשכחת באווירה אלגנטית ומרשימה. המסעדה מציעה חווית טעימות ייחודית עם תפריט המשתנה בהתאם לעונות השנה.

Gourmet Restaurant Da Zenz
Gourmet Restaurant Da Zenz

המלצות מהתפריט: תפריט הטעימות כולל מנות מיוחדות כמו קרפצ'יו עגל, רביולי תרד עם רוטב גבינה כחולה, וסטייק פילה עם פטריות כמהין. לקינוח, אל תוותרו על עוגת השקדים עם קרם וניל וליקר אמרטו.

כתובת: Via Petlin, 15, Ortisei, Italy

שעות פעילות: פתוח בימים שלישי עד ראשון מ-19:00 עד 23:00. סגור בימי שני.

Baita Saslonch

מסעדה כפרית בהרי הדולומיטים

Baita Saslonch ממוקמת בגובה רב בלב הרי הדולומיטים, ומציעה חווית אוכל כפרית אותנטית עם נוף עוצר נשימה של הפסגות הסובבות. המסעדה ידועה בזכות המנות המקומיות הפשוטות והטעימות שלה, תוך שימוש בחומרי גלם טריים מהאזור. האווירה במקום משפחתית וחמימה, עם שירות אישי שמעניק לסועדים תחושה ביתית. העיצוב המסורתי עם ריהוט עץ ואח בוערת תורמים לתחושת הכפריות והשלווה של המקום. המקום מהווה עצירה מושלמת במהלך טיול רגלי או סקי באזור.

למה כדאי לבקר שם: חווית אוכל כפרית אותנטית המשלבת בין אוכל מקומי טעים לנופים מרהיבים של הרי הדולומיטים. מסעדה מושלמת להפסקה נעימה במהלך טיול או יום סקי.

Baita Saslonch
Baita Saslonch

המלצות מהתפריט: מומלץ לנסות את מנת הריזוטו עם פטריות יער, גרמנלדי הביתיים (פסטה מקומית), ואת נתחי הבשר על הגריל. לסיום, הקינוח המומלץ הוא עוגת התפוחים המסורתית.

כתובת: Strada Val, 24, Ortisei, Italy

שעות פעילות: פתוח כל יום מ-10:00 עד 17:00

Powered by GetYourGuide

Pra Valentini

מסעדה קלאסית עם נוף מדהים

Pra Valentini היא מסעדה קלאסית עם מוניטין ארוך שנים באורטיזיי. המסעדה ממוקמת על גבעה ומציעה נוף פנורמי מדהים של העמק וההרים הסובבים. האווירה במקום יוקרתית אך נעימה, והעיצוב הכפרי בשילוב נגיעות מודרניות מעניק תחושת חמימות. המסעדה מתמחה במנות איטלקיות קלאסיות עם נגיעות יצירתיות, תוך שימוש בחומרי גלם איכותיים מהאזור. השירות מקצועי ואדיב, ונותן לכל סועד תחושת אירוח יוקרתית.

למה כדאי לבקר שם: המסעדה מציעה חוויה קולינרית איטלקית עם דגש על איכות ושירות, ובמקביל נוף מדהים של הרי הדולומיטים. מומלץ במיוחד לזוגות ולמשפחות שמחפשים מקום מיוחד לארוחת ערב עם נוף פנורמי מרהיב.

Pra Valentini
Pra Valentini

המלצות מהתפריט: נסו את פסטת טליאטלה עם רוטב כמהין, מנת הריזוטו עם פירות ים טריים, ואת מנת הברווז הצלוי. לקינוח, מומלץ לנסות את הטירמיסו בעבודת יד.

כתובת: Via Sant'Antonio, 10, Ortisei, Italy

שעות פעילות: פתוח כל יום מ-12:00 עד 15:00, ומ-18:00 עד 22:30.

La Betula

חוויה אלפינית עכשווית

La Betula היא מסעדה בסגנון עכשווי השוכנת במבנה מסורתי עם עיצוב מודרני המשדר חמימות וסטייל. המטבח מתמחה במנות אלפיניות מסורתיות בשילוב טכניקות עכשוויות, מה שהופך כל מנה לחגיגה של טעמים עשירים ומגוונים. התפריט מבוסס על חומרי גלם מקומיים ועונתיים, והמנות מוגשות בצורה אסתטית ומוקפדת. האווירה במסעדה נעימה ומודרנית, עם שירות מקצועי ושימת דגש על כל פרט. המסעדה מציעה גם תפריט יינות מקומי איכותי שנבחר בקפידה, ומשתלב באופן מושלם עם המנות המוגשות.

למה כדאי לבקר שם: La Betula היא מקום אידיאלי לחובבי אוכל אלפיני מודרני, שמחפשים חוויה קולינרית יצירתית עם דגש על איכות ושירות ברמה גבוהה. המקום מתאים גם לארוחות רומנטיות וגם לארוחות קבוצתיות.

La Betula
La Betula

המלצות מהתפריט: נסו את מנת הגולש עם פולנטה, פסטת פפרדלה עם רוטב פטריות, ואת הבשר הכבש בגריל. הקינוח המומלץ הוא מוס שוקולד עם פירות יער טריים.

כתובת: Via Coi, 27, Ortisei, Italy

שעות פעילות: פתוח כל יום מ-12:30 עד 14:30, ומ-18:30 עד 22:30.

שיעור בישול עם קינוח טעים במיוחד

חוויה קולינרית שאסור לפספס!

יש מסעדות שוות באורטיזיי? מה חובה לאכול שם? כל מה שרציתם לשאול על מסעדות מומלצות באורטיזיי

אורטיזיי בהחלט נחשבת ליעד קולינרי משובח, ומסיבות טובות. העיירה מציעה חוויה גסטרונומית עשירה ומגוונת, המשלבת בין המסורת הקולינרית העשירה של דרום טירול לבין השפעות איטלקיות ובינלאומיות מודרניות. עושר של טעמים מסורתיים: המטבח של דרום טירול מושפע עמוקות מהמורשת האוסטרית והאיטלקית של האזור, באורטיזיי תמצאו שפע של מסעדות המגישות מנות מסורתיות אותנטיות. תוכלו להתענג על קנדרלי, כופתאות לחם רכות וטעימות המוגשות לרוב ברוטב עשיר של בשר או פטריות; שפקלה, נקניק מעושן ומתובל מוגש עם כרוב כבוש ותפוחי אדמה; וגרוסטל, פנקייק תפוחי אדמה מטוגן ופריך מוגש לרוב עם רוטב פירות יער או גבינה. לקינוח, אל תחמיצו את הקייזרשמרן, קינוח מתוק ומפנק העשוי מבצק פנקייק, חמאה, סוכר וצימוקים, או את השטרודל, מאפה פריך ממולא בפירות, לרוב תפוחים, המוגש לרוב עם קצפת או גלידה.

מסעדות באורטיזיי מציעות מנות ייחודיות המשלבות את המטבח הדרום-טירולי המסורתי עם השפעות איטלקיות ואוסטריות. הנה כמה מנות מיוחדות שתוכלו למצוא במסעדות באזור: קנדרלי (Canederli) מנה מסורתית שמקורה במטבח הטירולי. מדובר בכדורי לחם גדולים עשויים פירורי לחם, ביצים, בשר חזיר מעושן או גבינה, שמבשלים במים או מרק. לרוב הם מוגשים בלוויית חמאה מותכת, מרק חם, או לצד תבשילים עשירים. שטרודל תפוחים (Apfelstrudel) אחד הקינוחים המפורסמים ביותר באזור הדולומיטים. מדובר בעוגת שטרודל מסורתית במילוי תפוחים, צימוקים וקינמון, עטופה בבצק פריך ועדין. זו מנה נפלאה לכל אוהבי המתוקים והמאפים. פולנטה (Polenta) מאכל עיקרי שמוגש פעמים רבות כבסיס למנות בשריות. הפולנטה עשויה מקמח תירס, מבושלת עד למרקם חלק ורך, ומשתלבת היטב עם תבשילים עשירים של בשר או פטריות יער. פיצה בסגנון הרים הפיצות באורטיזיי משלבות תוספות מקומיות ייחודיות כמו גבינת גרנה פדאנו, פטריות פורצ'יני, ובשרים מיושנים כמו בשר חזיר מעושן. כל זה מוגש על בצק פריך שנאפה בתנורי עץ מסורתיים.

באורטיזיי יש מגוון רחב של מסעדות המציעות חוויות קולינריות מגוונות, המשלבות בין מטבחים מסורתיים, בינלאומיים, ויוקרתיים. הנה כמה מהסוגים הנפוצים של מסעדות שתוכלו למצוא בעיירה: מסעדות דרום-טירוליות מסורתיות אלו מסעדות שמתרכזות במטבח המקומי הדרום-טירולי, המשלב טעמים איטלקיים עם השפעות אוסטריות וגרמניות. התפריט כולל מנות כמו קנדרלי (כדורי לחם), פולנטה, ספאק (בשר חזיר מעושן), ותבשילי בשר ציד. מסעדות אלו מעניקות תחושה אותנטית וקשורות לרוב לעונות השנה וחומרי הגלם המקומיים. פיצריות כחלק מהמסורת האיטלקית, באורטיזיי יש פיצריות רבות המציעות פיצות מסורתיות, שנאפות בתנורי עץ. חלק מהפיצריות שמציעות גם וריאציות ייחודיות עם תוספות מקומיות כמו פטריות יער, גבינות מקומיות ובשרים מיוחדים כמו ספאק או בשר צבי. מסעדות גורמה לאורטיזיי יש גם מסעדות יוקרתיות המציעות חוויית גורמה ברמה גבוהה. אלו מסעדות עם מנות מתוחכמות המבוססות על מטבח מודרני או פיוז'ן, תוך שימוש בחומרי גלם מקומיים ועונתיים, ולעיתים קרובות מלוות בתפריטי יין עשירים מהאזור.

כן, בהחלט כדאי להזמין מראש מקומות במסעדות באורטיזיי, במיוחד בעונות השיא ובסופי שבוע. הנה כמה סיבות מדוע הזמנה מראש מומלצת: עונות שיא ותיירות גבוהה אורטיזיי היא יעד פופולרי הן בקיץ והן בחורף. במהלך עונות התיירות העמוסות, כמו חופשות סקי בחורף או חופשות קיץ, המסעדות נוטות להיות מלאות, ולכן הזמנה מראש תבטיח לכם מקום ותמנע אכזבות. מסעדות פופולריות מסעדות רבות בעיירה, במיוחד אלו המפורסמות או עם דירוגים גבוהים, נוטות להתמלא במהירות. אם יש מסעדה מסוימת שאתם מעוניינים לנסות, הזמנה מראש תסייע לכם להבטיח שולחן ולהנות מהחוויה מבלי להמתין בתור. אירועים מיוחדים במהלך חגים, פסטיבלים או אירועים מיוחדים, ייתכן שיתקיימו מסעדות מלאות ואירועים בהם המסעדות יהיו עמוסות במיוחד. הזמנה מראש מאפשרת לכם להימנע מהמולת האירועים ולתכנן את הארוחה שלכם בהתאם. עונות מעבר במהלך עונות המעבר (כגון סתיו ואביב), ייתכן שהמסעדות יהיו פחות צפופות, אך הזמנה מראש עדיין מומלצת, במיוחד אם אתם מתכננים לבקר מסעדות עם מוניטין טוב או רצונות מיוחדים.

אטרקציות מומלצות באורטיזיי

Powered by GetYourGuide

לחזור למשהו ספציפי?

סיורים ופעילויות באיזור אגם גארדה

סיורים ופעילויות בדולומיטים

חוויה באיטליה מתחילה כאן

error: Content is protected !!
דילוג לתוכן