חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עזרה בתכנון מסלול טיול לצפון איטליה? השאירו פרטים 👇

טרק *via spluga*

יצאנו למסלול בסוף אוגוסט, בהמלצת פוסט שראינו.(קישור לפוסט בתגובות)
~קצת עלינו~
זוג בגילאי 20-30 . לא נוהגים לטייל בארץ. שנה שעברה עשינו מקטע מהav1 .
~כמה נקודות חשובות~
הטרק מאוד ״סלחני״ מכמה סיבות-
🛣️נגישות לכבישים – רוב המסלול עובר בסמוך לכבישים. לי אישית זה נתן ביטחון אך לפעמים הרעש עלול להפריע.
🚍תחבורה ציבורית-ניתן לגשר על מקטעים מהמסלול בתחבורה ציבורית, לכל אורכו.
🏘️עיירות- המסלול עובר בין עיירות רבות. זה מגדיל את מגוון אפשרויות הלינה במהלך המסלול. בנוסף, ברובן יש סופרמרקט, מאפייה, מסעדות.
🏔️רמת קושי- הלכנו בממוצע 15 ק״מ ביום. הליכה נוחה ונעימה. העליות אינן תלולות ברובן.
🧳העברות ציוד- אפשרי! דרך בחור שמתגורר בthusis. מספר טלפון- +41 79 242 13 90
✈️טיסות- הטרק נגיש יחסית לשדות תעופה
הלוך- טיסה עם אלעל לשדה התעופה של ציריך.
חזור- טיסה של אלעל משדה התעופה של מילאנו.
🚗הגעה לתחילת המסלול-
הנסיעה משדה התעופה אורכת כשעתיים, וכוללת שתי החלפות בדרך.
💺קנינו כרטיסים (בעלות של כ-200 ש״ח) בתחנת הרכבת שנמצאת בתוך שדה התעופה בעזרת אחת הסדרניות.
נעזרנו גם בgoogle maps (בהמשך ,הבנו שהמידע לגבי תחבורה ציבורית ,בעיקר בהרים, אינו מעודכן לעתים. ולכן, במהלך המסלול, המידע המהימן ביותר הינו בתחנות האוטובוס עצמן.)
🌦️מזג אוויר- חם אך הפכפך. את רוב המסלול העברנו עם חולצות קצרות. קחו בחשבון שגם אם קמתם ליום בהיר, זה עלול להשתנות תוך רגע, ולהיות מעונן וגשום. לכן, מומלץ להסתובב תמיד עם מעילי גשם עליכם. מפורט עוד על החוויה האישית שלנו בהמשך.
🧭ניווט- נעזרנו באפליקציית mapy.cz המושלמתֿ! המלצה ענקית! הורדנו את המסלולים מראש בארץ, והשתמשנו בה במצב offline . היא גם מראה את מס׳ המטרים של העליות והירידות. 🗺️
עוד פיצ׳ר מגניב- היא מציעה מסלולי יום מעגליים/קוויים לפי המרחק שתבקשו ממנה.
💦 מים- אפשר בכיף להסתובב עם שלושה בקבוקי מים קטנים בלבד, ולמלא בדרך.
🥘 אוכל- ארוחת בוקר במלון/בrefugio. לקחנו איתנו לצהריים מצרכים להכנת כריכים שקנינו יום/יומיים לפני כן בסופרמרקט. באחד הימים קנינו קיש במאפייה שהייתה בעיירה. גם אופציה טובה! ארוחות ערב- במסעדות בעיירות.
0️⃣יום 0-Thusis
🏨story thusis– היה פשוט מושלם!! המלון חדש, נקי, והצוות אדיב ועזר לנו בכל מה שהיינו צריכים! המלצה ענקית .
העיירה גדולה יחסית, ויש בה כמה סופר-מרקטים, וגם מסעדות. אכלנו ארוחת ערב יום לפני היציאה למסלול במסעדה של המלון והיה אחלה.
1️⃣יום 1- thusis=>andeer
מספר ק״מ- 14
עלייה- 900 מטר
ירידה- 400 מטר
מספר שעות הליכה-7 שעות הליכה ברוטו. שתי עצירות בדרך.
ההליכה מתחילה ביער ומסתיימת בשיטוט בין עיירות קטנות בדרך.
העלייה מתונה מאוד ולא מעייפת.
העיירה andeer מקסימה. יש סופרמרקט קטן להצטייד ליום הבא, ומגוון מסעדות ובתי קפה.
אנחנו ישבנו במסעדה במלון hotel post andeer שהייתה טובה (יחסית לשוויץ)
2️⃣יום 2- Andeer=>splugen
מס׳ ק״מ- 15
עלייה – 900 מטר
ירידה- 400 מטריום
מספר שעות הליכה-7 שעות הליכה ברוטו. שתי עצירות בדרך.
דרגת הקושי הייתה זהה ליום הראשון מבחינתנו.
התבלבלנו בדרך פעם אחת וזה הוסיף לנו כ-20 דק׳ הליכה בעלייה.
יש אזורים שהשילוט והסימון שבילים אינם תואמים וזה עלול להטעות, לכן מומלץ לוודא את הדרך גם לפי מפה.
🏨Splugen- עיירה מקסימה עם סופרמרקט קטן, מאפייה, וכמה מסעדות. עפנו עליה! לגמרי התעלתה על הציפיות שלנו!!
כבישים 🛣️ – יש לציין שחלק ניכר מההליכה הינו בסמוך לכבישים, מה שעלול להפר את השלווה מצד אחד, אך לתת ביטחון מצד שני, במידה ומשהו משתבש.
תחבורה ציבורית- ישנו אוטובוס ישיר מandeer לsplugen.
3️⃣יום 3- splugen=>montespluga
מס׳ ק״מ- 9
עלייה – 700 מטר
ירידה- 200 מטר
התעוררנו בבוקר מרוגשים מההגעה ל איטליה.🇮🇹
ההליכה כוללת עלייה של כ-6 ק״מ עד להגעה לגבול בין שווייץ לאיטליה. חד משמעית העלייה הכי קשה במסלול (ובאופן כללי היום המאתגר ביותר). העלייה מתונה בתחילתה ונהיית תלולה ככל שמתקרבים לגבול. החלק המעודד הוא שלאחר העלייה הקשוחה, המשך המסלול הוא בירידה בלבד!
התחלנו את היום בשאיפה להגיע לrefugio teggiate
מזג האוויר היה מושלם בשעות הראשונות. פתאום התחיל להיות מעונן ולרדת גשם ברגע שהגענו לגבול ☔️
את הירידה (שאורכת כ-2 ק״מ) לכיוון האגם וmontespluga הלכנו (או יותר נכון רצנו) בזמן שיורד עלינו גשם.
כפי שנאמר, היינו אמורים לישון ב teggiate , שנמצאת במרחק 7 ק״מ מmonte spluga. בגלל הגשם, נשארנו לישון בבקתה בשם albergo ristorante vittoria(בעיירה montespluga)🛌
העיירה עצמה נעימה, יש כמה מסעדות במקום, ואנחנו שמחים שיצא לנו להעביר בה את הלילה.
בנוסף, התברר לנו בדיעבד ש teggiate כלל לא נמצאת על המסלול של via spluga,ולכן לא מומלץ להשתמש בה כמקום לינה במהלך הטרק.
🇮🇹מעבר הגבול🇨🇭
חוויה ענקית! מדהים לראות איך המנטאליות משתנה במרחק ק״מ ספורים. (האווירה, האנשים, והאוכל)
4️⃣יום 4- montespluga=> campodolcino
מס׳ ק״מ- 15
עלייה- זניחה
ירידה- 1,000 מטר
מספר שעות הליכה- 6 שעות הליכה ברוטו
מתחילים את היום בהליכה בתוואי מישורי לצד האגם.
לאחר שעוברים את האגם, מתחילים לרדת לצד עמק. בנקודה הזו,לא ניתן לפספס שהנופים השתנו ושאנחנו אכן בצד האיטלקי.
הירידה ממשיכה עד להגעה לcampodolcino
בסה״כ יום קליל למי שחובב ירידות (כמוני).
הגענו לעיירה, שם ישנו בcasa vacanze ca de val🏨. מקום די צנוע, כמו העיירה עצמה.
סמכנו על כך שנגיע מוקדם ונאכל ארוחת צהריים בעיירה , ואז נזכרנו שהאיטלקים בסיאסטה בשעות הצהריים, וכל החנויות סגורות. המסעדות נפתחות שוב בסביבות 19:00. יש לקחת זאת בחשבון
🌧️בערב הבנו לפי כל תחזית אפשרית שצפוי לרדת גשם יום למחרת, ועלינו לוותר על היום האחרון בטיול ולהגיע לchiavenna בתחבורה ציבורית
5️⃣יום 5- campodolcino=> chiavenna
מס׳ ק״מ- 13
עלייה- זניחה
ירידה-900 מ׳
מס׳ שעות הליכה- 5 שעות נטו (לא עשינו עצירות כלל)
🌧️קמנו לבוקר גשום, כצפוי.
החלטנו להיות אמיצים ולנסות ללכת בגשם. מה שעזר בקבלת ההחלטה היה להבין שיש במהלך המסלול, תוך 4 ק״מ (וגם תוך 9 ק״מ) תחנת אוטובוס עם קו ישיר לchiavenna . כך שאם הגשם יתגבר, נעלה על האוטובוס ונגיע לעיירה בעזרתו.
ברגע שיצאנו, הגשם פסק ולא ירדה עלינו אף טיפה במהלך כל המסלול (ניצחון!). המסלול היה מדהים וחווייתי. יש בדרך אין סוף שיחי פטל שניתן לקטוף ולאכול מהם (אנחנו מקווים😳) וזו הייתה ארוחת הצהריים שלנו לאותו היום.
יש לקחת בחשבון שהדרך מעט מחליקה, ועוברים דרך בולדרים.
מקלות ההליכה הצילו אותנו כמה פעמים במהלך היום.
הגענו לchiavenna, הגן עדן הקסום עלי האדמות.. עיירה מלאת חיים, ענקית,אנשים נחמדים שיודעים אנגלית (ווהו! סוף סוף). אוכל איטלקי מדהים, שדרת חנויות מרשימה.
אנחנו ישנו בvilla giade. קיבל את פנינו שם בן אדם מדהים, שעזר לנו להכיר את העיר, ובנוסף הוא גם השף של המסעדה במקום.
Chiavenna ➡️ milan ➡️ Home 🏡

לחזור למשהו ספציפי?

סיורים ופעילויות באיזור אגם גארדה

סיורים ופעילויות בדולומיטים

חוויה באיטליה מתחילה כאן

error: Content is protected !!