חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עזרה בתכנון מסלול טיול לצפון איטליה? השאירו פרטים 👇

צפון איטליה – הדולומיטיים וגארדה. אוגוסט 2024. זוג הורים ושני ילדים (10, 6).
טיסות – לונציה, אלעל, עבר חלק.
רכב – פיג'ו 2008 עם אוטו יורופ.
כבישי אגרה – מאוד פשוט. לוקחים פתק בהתחלה, ובסוף מכניסים את הפתק ומשלמים באשראי.
חנייה – בגארדה חנינו בעזרת אפליקציית איזי פארק. מומלץ!
מלונות – שבוע ראשון ישנו בדירת airbnb בשם Santlhof – Vernatsch והמארח גיאורג. דירה מרווחת עם חצר, מרפסת, נוף הררי משגע ובריכת אינטקס בחצר. יש גם מסעדה צמודה ששייכת למארח.
שבוע שני – ישנו בחווה שנקראת pietra cavalla בגארדה. הדירה היא מעין צימר עם קומת גלרייה לילדים. יש ארוחת בוקר. יש סוסים ואפשר להירשם לשיעורי רכיבה. יש בריכה ומרחבים. אין מזגן, אבל אמרו שהזמינו מזגנים לקיץ הבא.
לילה אחרון – סמוך לשדה. B&B le olme.

*שבוע ראשון – דולומיטים*.
יום א – בדרך לדירה עצרנו במסעדה בשם Cima 12 olle מסעדה טעימה וזולה, מקומית וביתית, ישבנו בחצר האחורית עם נוף הררי מושלם. מומלץ!
הגענו לדירה – הנוף בדרך מטריף חושים, כל פיתול חושף עוד ועוד כרמים על רקע ההרים העצומים. הדירה מרווחת ונקייה ביותר, המטבח מאובזר בכלים ומדיח. אין מזגן, ברוב הימים היה נעים בסהכ אבל מידי פעם התבאסנו על החוסר במזגן.
טיפ חשוב – הגענו ביום ראשון והסופרים שם סגורים. היה כדאי להצטייד על הדרך.
יום ב – *סנטה מגדלנה*, המסלול הפנורמי. חנינו במרכז העיירה. נצ לחנייה: 46.640848,11.715912. 4 יורו לכל היום, תשלום באשראי. משם יש שילוט בצבע חום עם תמונה של הכנסייה ושל נקודת תצפית. המסלול מהפנט, סלול ונוח. אחרי הכנסייה יש שילוט לנקודת תצפית, ומסלול מעגלי בשם panoramaweg של 10 ק"מ בתוך היער. לא קשה, רובו על שביל חצץ סלול. בעיקר ירידה, יש מפל באמצע. מגיע חזרה לעיירה. מומלץ מאוד!
משם לפארק חבלים Parco Avventura Funes שנמצא 4 דקות נסיעה. עלות 38 יורו לילד ומבוגר, או 50 יורו לשני מבוגרים ושני ילדים. יש אומגות, מסלולים ברמות קושי שונות, מתאים לכל הגילאים.
יום ג – *מרמולדה ואגם קארצה*. הנסיעה למרמולדה ארכה שעה יותר מהצפוי עקב פקקים, הנופים בדרך פיצו. בדרך למרמולדה יש אגם יפה שניתן לעצור בו.
הגענו לפונטה רוקה בעיירה malga ciapela. נצ: https://maps.app.goo.gl/iUk72enTGPuvk7yq9.
בהגעה למקום, יש שלט עם קוד שאפשר לסרוק ולקנות כרטיסים אונליין, כך חוסכים את התור ונכנסים ישר לרכבל (עד גיל 6 חינם, מגיל 6 עד 14 22 יורו, ומגיל 14 32 יורו). העליה היא ב3 רכבלים – הראשון מוביל לשני, השני מוביל לתחנה הראשונה (יש מוזיאון, מסעדה, שירותים, מסלול קטן, שלג). הרכבל השלישי מוביל לפסגה – יש הרבה שלג, הנוף מהפנט, מרשים ועוצמתי במיוחד!
לבדיקת מזג אוויר וראות השתמשנו באתר הזה: https://www.mountain-forecast.com/peaks/Marmolada/forecasts/3342.
עלינו ביום שהראה שמש מלאה והראות הייתה מושלמת.
לבשנו שכבות דקות ומעיל דק, הילדים היו עם כפפות. קר אבל נסבל.
אגם קארצה – קטן ומתוק, אי אפשר להתקרב למים, אין שייט. יש מסלול מסודר וקל מסביב 30 דקות הליכה בנחת עם עצירות לתצפית. ראינו אגמים מרשימים יותר, ממליצה לעצור על הדרך ולא להגיע במיוחד. חנייה מסודרת בתשלום (2-12 יורו, תלוי כמה זמן) ממש מול האגם. יש שירותים, מסעדות וחנות מזכרות.
יום ד – *merano 2000*. באתר שלהם מופיעים שני רכבלים שעולים לאתר, בחרנו את הקרוב יותר אלינו. נצ לחנייה: Via Val di Nova, 37, 39012 Merano BZ, Italy.
הוא היה יקר יותר, אז מי שרוצה לחסוך – לנסוע קצת יותר גבוה בהר ולקחת את הרכבל הזול. (הכתובת מופיעה באתר הרשמי של מראנו 2000). עלה לנו 65 יורו עלייה וירידה, 2 מבוגרים וילד (משלמים מגיל 6). הגענו ב10:00 והיה ריק.
למעלה – יש שפע פעילויות. התחלנו ממגלשת ההרים – עד גיל 9 חינם, חובה ליווי מבוגר. 6 יורו לסיבוב אחד, או 27 ל5 סיבובים. עשינו שני סיבובים ונהנינו מאוד! אורכו 1.1 ק"מ. המסלול כולל עלייה אוטומטית להתחלה, בישיבה בתוך הקרון.
יש פארק שעשועים (חינם) עם אומגות כיפיות, מסלול נינג'ה מעץ, הליכה על חבל ועוד. מתוחזק ומהנה מאוד!
עשינו שם מסלול לכיוון waidmann alm, מסעדה מעולה!!! ותצפית מרהיבה. יש שילוט ברור לאורך כל הדרך, את נקודת ההתחלה מצאנו בעזרת נציגי הרכבל. המסלול כ40 דקות לכיוון, שביל כורכר רחב בתוך גלויה מהפנטת, עם פרות וסוסים שרועים במרבדי הדשא העצומים. מהמסעדה, ניתן להמשיך עוד שעה ועשר דקות לאגם בשם Lago di pancrazio. וויתרנו בגלל הילדים, אבל נראה שווה את הדרך. ליד תחנת הרכבל יש השכרת אופניים חשמליים. לא היה מושב לילד שאפשר לחבר ולכן ויתרנו. בילינו כ5-6 שעות וירדנו רק כי החל גשם.
יום ה – *קסטל טון ואגם מולבנו*. קסטל טון זו טירה שמורה היטב עם תצוגות אותנטיות של חדרי שינה, מטבחים ועוד. הטירה נפתחת ב10:00, 8 יורו למבוגר, ילדים עד גיל 14 בחינם. מכשיר אודיו עוד 2.5 יורו. הסיור ארך שעתיים בנחת, סיור בחדרים ובגנים המרהיבים. הילדים שלנו אוהבים מאוד טירות ונהנו מאוד.
משם, לאגם מולבנו עם מי הטורקיז המשגעים. חנינו בצפון האגם בחניון מסודר שממנו שביל שיורד לאגם. האגם עצום, יש חוף ארוך עם אבני חצץ לבנות ומדשאות צמודות, המים קרים אבל אפשר לשחות בכיף. שכרנו סירת מנוע (36 יורו לשעה). מומלץ בחום!
יש שם פארק מים קטן, השכרת אופניים ומתחם מיני גולף, ורכבל עם מסלולי הליכה – לא ניסינו.
יום ו – השכרת אופניים הכי זולה באזור. https://www.e-bikeverleih.it/ita בעיירה סנט מייקל. 116 יורו עד 18:00 בערב (שני אופניים למבוגרים כולל מושב לילד, ואופניים לילד). מהעיירה יש מסלול נגיש ומסודר עד לאגם kelterer see. רכבנו במסלול המעגלי ועצרנו בחוף האגם המוסדר. הצטערנו שלא הבאנו בגדי ים כי המים היו נעימים. החוף בתשלום עם מדשאה ממש עד שפת האגם ויש שם גם קיוסק ומסעדה. בילינו עם האופניים כארבע שעות.
שבת – *אגם fennberg* – קטן ולא מוכר. יש חנייה מסודרת בצד הדרך (לנווט לחניון של האגם) ומשם שביל מסודר עד האגם, 5-10 דקות הליכה. הגענו בשעת אחר הצהריים, השמש נצצה על האגם ועל המדשאות כמו באגדות. המים נעימים לשחייה, יש מדשאה, שירותים מסודרים ונקיים ובחינם. על הכביש יש מסעדות. מומלץ!
*שבוע שני – גארדה*
יום א – נוסעים למקום הלינה השני בגארדה – pietra cavalla . מדובר בחווה עם המוני סוסים מטופחים, כלבים וחתולים ופינת חי. רמה גבוהה מאוד! הכל מוקפד ומדויק, האירוח ידידותי להפליא. החווה ממוקמת גבוה בעיירה פולפנאצו ויש נוף לגארדה. יש בריכה מול המסעדה. ארוחת בוקר כלולה, ואילו צהריים וערב אפשר להזמין. אפשר לעשות שיעורי רכיבה ב30 יורו לשעה. חשוב לציין שחם מאוד באוגוסט ובדירה שלנו אין מזגן, רק מאוורר. מומלץ מאוד ללון במלונות עם מזגן!!! קנינו מאוורר נוסף לתגבור בלילה וסהכ עבר בשלום. נאמר לנו שהוזמנו מזגנים לכל החדרים לקראת הקיץ הבא.
יום ב – *מובילנד*. הזמנו כרטיסים אונליין – 124 יורו לשני מבוגרים ושני ילדים. הגענו בעשר בפתיחה, לא היו תורים בכלל (כן ראינו תורי ענק בכניסה לקאנווה, פארק המים הצמוד). בילינו במקום עד 18. המתקן הכי כיפי היה סירת פעלולים במים, התור ארך יותר משעה. יש מתקנים לכל הגילאים, הפארק מעוצב כמו הוליווד, יש הרבה מסעדות (לא מומלצות במיוחד) ואווירה כיפית ומגניבה. היה חם ולח אבל יש הרבה מתקנים עם מים שמרעננים.
יום ג – *סירמיונה*. הגענו מאוחר בבוקר וכבר היה עמוס מאוד, חנינו רחוק וצעדנו ברגל עד העיר העתיקה. בכניסה מיד רואים את המבצר, ניתן להיכנס לסיור בחומות ולעלות במדרגות עד מעלה הצריח. 6 יורו למבוגר, חינם עד גיל 18. לאחר מכן שוטטנו בסמטאות וקנינו מזכרות, החנויות מקסימות, יש כמות לא סבירה של חנויות גלידה, שפע מסעדות ויש כמה גלריות אמנות יפות. כל המוכרים מכירים כמה מילים בעברית. לבסוף נסענו ברכבת קטנה עד לחוף ג'מייקה בקצה חצי האי (מתחילים ללכת לכיוון עד שרואים את הרכבת האדומה הקטנה. עלות 1.2 יורו לאחד). הירידה לחוף היא באמצעות שביל כורכר של כמה דקות. החוף עצמו – עמוס אבל רחב ידיים, המים חמימים ורדודים, בצבעי טורקיז יפים. לאחר בילוי ארוך עלינו שוב על הרכבת וצעדנו ברגל עד הרכב. בערב נעשה הרבה יותר נעים, מי שרגיש ללחות וחום – מומלץ להגיע בערב. יש אפשרות גם לשייט מסביב לעיר 25 דקות, 10 יורו למבוגר אבל ויתרנו. אהבנו את העיר והאווירה!
יום ד – *ריבה דל גארדה, מפלי ורונה ולימונה*. בריבה חנינו בחינם בכתובת via ardaro 56 וצעדנו כעשר דקות למרכז העיירה. שוטטנו, נכנסנו לכנסייה המרשימה, קנינו המבורגר בלחמנייה מגניבה וורודה בביתן המבורגרים צמוד למים. עשינו שייט בסירת פדלים עם מגלשה, 15 יורו לשעה. קפצנו וגלשנו לתוך המים השלווים, מומלץ מאוד! יש מעין מעלית שעולה להר למבצר כלשהו, לא עשינו.
משם נסענו כחמש דקות למפלי ורונה (varone). חנינו ממש צמוד בחניון חינם לשעתיים. (אם עמוס – תחכו קצת ומישהו בטוח ייצא). כניסה – 19 יורו לשני מבוגרים וילד (הקטנה לא שילמה). המפלים בגובה מאה מטר בתוך מערה מרשימים ביותר וכל הפארק מטופח ויפה, יש הרבה פינות קסומות וזוויות מבט על המפל. בילינו שם כשעה. חשוב לקחת בחשבון שנרטבים במערה, אפשר לקנות מעיל גשם ב2.5 יורו בכניסה.
בדרך חזרה עצרנו בלימונה לשוטטות ואוכל. זו העיירה הכי יפה שהיינו בה בכל הטיול, מומלץ מאוד מאוד! כל פינה ציורית יותר מהשנייה, הסמטאות מלאות בקסם (ובלימונים) ואפשר לשוטט בלי סוף.
יום ה – *דזנצאנו* לסיור בערב. חנינו בחנייה מעט מרוחקת אבל פנויה מאוד וכך חסכנו עומס ועלות יקרה יותר. כתובת לחנייה – Cavour 22.
אכלנו במסעדה קטנה ממש בתחילת העיר העתיקה בשם Mahalo שמוכרת פוקי מעולה וטרי, באבל טי וטאקוס. היה לנו טעים ומרענן אחרי כל הפיצות והפסטות. לאחר מכן שוטטנו בסמטאות והגענו לטיילת על שפת האגם. יש שם גן שעשועים נחמד לילדים וכמה מתקנים בתשלום כמו מכוניות מתנגשות, רכבת קטנה. הגענו לטיילת בשקיעה והמראות היו מהפנטים ביופיים. הטיילת ממש על המים ויש קטע שאפשר להיכנס בו לשחות, המים רגועים ונעימים. בעיירה יש מבצר עתיק שאפשר להיכנס לראות, מהביקורות הבנו שפחות מעניין וגם הגענו מאוחר אז ויתרנו. סה"כ אהבנו את האווירה והשקיעה.
יום ו – *סאלו* – ארוחת צהרים נסענו לסאלו, עיירה מטופחת ויפה עם טיילת ארוכה וכיפית. יש שם מוזיאון אמנות ששווה כניסה. חנייה – חנינו בחניון בתשלום ממש סמוך לכניסה לטיילת.
שבת – עזבנו את המלון ונסענו לכיוון בית הארחה ללילה אחרון סמוך לשדה התעופה. בדרך עצרנו במוזיאון מכוניות. 14 יורו למבוגר, ילדים בחינם. מדובר באוסף פרטי שמתפרס על 3 קומות – מרשים ביותר! יש מגוון עצום של כלי רכב, כלי נגינה, מצלמות ועוד.
לאחר מכן המשכנו לקניון adigeo – מומלץ ביותר. יש את כל המותגים, מגוון מעולה של מסעדות, חדש וממוזג.
משם לעיר העתיקה בורונה verona – בחניון מסודר סמוך לשער הכניסה לעיר העתיקה. סיירנו בארנה – אמפי היסטורי עצום בגודלו (12 יורו למבוגר, ילדים חינם). משם לכיכר המרכזית, לנהר וחזרה לרכב. כל האזור יפה ומטופח, מלא חנויות מותגים. אווירה שונה מהעיירות הקטנות שליד גארדה.
משם נסענו ל b&b le olme, שם העברנו את הלילה האחרון. כל הנסיעה הייתה חלקה ללא פקקים כלל, גם לא בתוך ורונה העיר.
האכסנייה נמצאת 10 דקות נסיעה משדה התעופה. המקום מנוהל על ידי זוג מבוגר מתוק במיוחד, קיבלנו דירת שני חדרים עם מזגן (!!!) וחנייה צמודה נעולה (טוב למי שרוצה להשאיר מזוודות ברכב בלי חשש מגניבה). למרות שיצאנו הרבה לפני הגשת ארוחת בוקר הם דאגו לנו לנשנוש לקחת לשדה.
בערב אכלנו בפיצה המעולה calima.
יום א – עזבנו את איטליה היפה והטובה, החזרנו את הרכב וחזרנו הביתה. עד לפעם הבאה.

מעבר לסיכום הטיול בקבוצת הפייסבוק למטיילים בצפון איטליה >>

לחזור למשהו ספציפי?

סיורים ופעילויות באיזור אגם גארדה

סיורים ופעילויות בדולומיטים

חוויה באיטליה מתחילה כאן

error: Content is protected !!