חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עזרה בתכנון מסלול טיול לצפון איטליה? השאירו פרטים 👇

קורטינה ד'אמפצו (Cortina d'Ampezzo)- מדריך מקיף

חופשה מושלמת ב'מלכת הדולומיטים'

בלב חבל הרי הדולומיטים שבצפון איטליה שוכנת לה אחת מהפנינות היפות במדינה, מעין קסם קומפקטי וצבעוני של עושר תרבותי ויופי הרמוני. העיירה קורטינה ד'אמפצו, שמכונה 'מלכת הדולומיטים', היא מקום שבו הפאר של הטבע נפגש עם היסטוריה, מסורת ויוקרה מודרנית, בסימפוניה מעוררת השראה ומהפנטת ביופייה. מהעומס של הרפתקאות אלפיניות ועד לשקט ולרוגע שמציעים הנופים הציוריים של האזור, קורטינה ד'אמפצו הפכה עם השנים ליעד מוביל בצפון איטליה עבור כאלו שמחפשים אחר חופשה חלומית ומפנקת.

אז בואו נצא להכיר את התכשיט האלפיני ונגלה כיצד נראית בו חופשת חורף, חופשת קיץ, ומדוע אתם פשוט חייבים להגיע לביקור שם.

סיפורה של מלכת הדולומיטים

העיירה הציורית קורטינה ד'אמפצו, או בקיצור קורטינה, שממוקמת בדרום האלפים של מחוז ונטו שבצפון איטליה, מתגאה בסיפור היסטורי מרתק ומרגש, כשיופייה משתרע הרבה מעבר למסדרונות הסקי הלבנים בעונת החורף. בואו נצלול לעברה של העיירה המקסימה.

סיפורה של קורטינה מתחיל מוקדם מאוד בהיסטוריה, כשתושביה העתיקים נקראו הפלאו- ונטי, ולאחר מכן התיישבו בה תושבים קלטים ורומאים. שמה של העיירה נגזר מהשפה הקלטית, שכן המילה "Curt" פירושה "גבעה מעוגלת ומוגבהת".

לאורך תקופת ימי הביניים האזור שמסביב לעיירה חווה פלישות אכזריות של שליטים שונים. במאה ה-14 עוברת העיירה לשליטתם של ההבסבורגים, וזו נשארה חלק מהאימפריה האוסטרו-הונגרית עד סוף מלחמת העולם הראשונה.

הרי הדולומיטים, הרכס שבו שוכנת קורטינה, שימשו כשדה קרב מרכזי במהלך מלחמת העולם הראשונה. שנות המלחמה היו קשות לתושבי האזור ועד היום ניתן למצוא בו שרידים מאותה תקופה בדמות מנהרות, תעלות וביצורים. לאחר המלחמה, בשנת 1918, קורטינה ביחד עם שאר אזור דרום טירול סופחה לאיטליה.

אולימפיאדת החורף ועלייתה כאתר סקי

1956 הייתה שנה מרכזית עבור קורטינה, כשזו אירחה את אולימפיאדת החורף, אירוע עולמי פופולארי שהציב את העיירה על המפה הבינלאומית כיעד מוביל לספורט חורף. התשתית והמתקנים שנבנו עבור האולימפיאדה סימנו את תחילת דרכה כיעד סקי אידיאלי. העיירה הקטנה עתידה לארח את אולימפיאדת החורף של שנת 2026, ביחד עם העיר מילאנו.

קורטינה של ימינו

כיום, בעוד שהיא מוכרת ברחבי העולם בזכות ספורט החורף שלה, העיירה גדושה ועמוסה בקרב מטיילים בכל ימות השנה, כשגם בחודשי הקיץ תמצאו בה אינספור אפשרויות כמו מסלולי הליכה, טיולי אופני הרים וטיפוס צוקים. העיירה קורטינה מציגה שילוב בין עבר ציורי להווה תוסס, כשהיא שומרת על קסמה המסורתי אך מציעה שירות מודרני ויוקרתי.

מלכת הדולומיטים- מה תמצאו בתוך העיירה

בעוד שגולת הכותרת של העיירה היא ללא ספק הטבע הדרמטי בו היא טובלת, גם בתוך העיירה עצמה תמצאו מספר אתרים ואטרקציות ששווים ביקור. העיירה קורטינה ממוקמת בגובה של 1,224 מטרים מעל פני הים, ומתגוררים בה כמעט 6,000 תושבים, מספר שעולה דרמטית בחודשי החורף כשאל העיירה מגיעים איטלקים ותיירים רבים שנהנים מאתרי הסקי הסמוכים. העיירה הינה עיירת סקי לכל דבר ועניין ותמצאו בה מסעדות, חנויות ספורט, רחובות ציוריים ואינספור אפשרויות לינה.

הרחוב המרכזי של העיירה הינו רחוב קורסו איטליה (Corso Italia), רחוב מקסים גדוש בבוטיקים ססגוניים, בתי קפה, מסעדות וחנויות עתיקות, שהופכים אותו למקום המושלם לאחר יום סקי או טיול הליכה קיצי.

לב העיירה קורטינה גדוש בנקודות ציון היסטוריות ותרבותיות וביניהן:

Basilica Minore dei Santi Filippo e Giacomo- כנסייה איקונית שראשיתה במאה ה-18, זו מציגה שילוב של סגנונות בארוק לצד סגנונות גותיים מרהיבים.

מוזיאון האמנות המודרנית Mario Rimoldi Modern Art Museum- מוזיאון זה מכיל אוסף נרחב של אמנות איטלקית מהמאה ה-20.

מוזיאון הטבע Rinaldo Zardini Palaeontology Museum- מוזיאון חובה לחובבי היסטוריה אשר ייקח אתכם למסע מרגש בעולמם של רכסי הדולומיטים.

מגדל הפעמונים של קורטינה (Cortina's Bell Tower)- נחשב לסמלה האייקוני של העיר, את מגדל הפעמונים של קורטינה יהיה לכם קשה מאוד לפספס. המגדל מציע רקע נפלא לתמונות, והוא נמצא בנקודה ציורית בעיירה.

Cortina d'Ampezzo
אזור קורטינה ד'אמפצו- טבע במלוא הדרו

קורטינה בחורף- ארץ פלאות מושלגת

כאשר פתיתי השלג הראשונים יורדים על הפסגות המלכותיות של הדולומיטים, העיירה קורטינה ד'אמפצו עוטה על עצמה גלימה לבנה והופכת לארץ פלאות עבור חובבי ספורט חורף. 

כמארחת אולימפיאדת החורף של 1956, קורטינה חיזקה את המוניטין שלה כאחד מהיעדים המובילים לספורט החורף בעולם. אם אתם מגיעים לאזור בעונת החורף שבין חודש דצמבר לחודש מרץ, ברכותינו.

מדרונות מושלגים שממתינים רק לכם

קורטינה ד'אמפצו היא גן עדן לגולשים. בין אם אתם טירונים שרוצים לגלוש בפעם הראשונה או שאתם מקצוענים שמחפשים אחר אתגרים, קורטינה פונה לכולם עם למעלה מ-120 ק"מ של מדרונות סקי, שמשתרעים על כלל הפסגות שמסביב. כל מדרון שכזה מספק רקע ייחודי של פסגות ועמקים דרמטיים ומבטיח שכל ירידה וגלישה לא יהיו רק ספורט, אלא חוויה עוצרת נשימה. במשך השנים האחרונות הותקנו באזור רכבלים חדשים וחדשניים ואתרי הסקי של העיירה ייעלו את עבודתם מה שצמצם דרמטית את זמני התורים ושיפר את חווית הגלישה באופן ניכר. אזורי הסקי הפופולאריים באזור:

אזור טופאנה (Tofana): אזור הסקי הרחב והמפורסם בקורטינה, עם מדרונות שמתאימים לכל הרמות. האזור מציע מסלולים למתחילים לצד מסלולים שחורים למתקדמים אמיצים.

פאלוריה (Faloria ) וקריסטלו (Cristallo): אזורים שנמצאים בסמוך לעיירה, ואלו מציעים מדרונות מאתגרים לגולשים מנוסים לצד מסלולים כחולים למתחילים.

Lagazuoi – 5 Torri: אזור זה מתגאה בכמה ממסלולי הסקי היפים ביותר בהרי האלפים, בעיקר ארמנטארולה, שהיא בגדר חובה לכל חובב סקי. רוב המסלולים באתר זה אדומים, אך תוכלו למצוא גם כמה כחולים.

אטרקציות נוספות בעונת החורף

להחליק על הקרח באצטדיון הקרח האולימפי (Olympic Ice Stadium)

אצטדיון זה נבנה לקראת אולימפיאדת החורף של 1956, והוא ממשיך להיות מרכז לאוהבי החלקה על הקרח. המקום פתוח למבקרים שרוצים ליהנות מהחלקה על הקרח והוא גם מארח מעת לעת משחקי הוקי קרח ומופעי החלקה אמנותית. 

לצאת לטיול חורף בין מפלאים קפואים ונוף מושלג

קורטינה והאזורים שסובבים אותה מציעים מגוון רחב של מסלולי טיפוס על קרח, החל מכאלו ידידותיים למתחילים ועד כאלו מאתגרים ומורכבים. בהתאם לעונה ולתנאים, המטפסים יכולים לבחור מתוך מספר רב של מפלים ותעלות.

מספר חברות מדריכות ומטפסים מקומיים מנוסים מציעים טיולי טיפוס על קרח. ניתן להתאים טיולים אלו לרמת המיומנות של המטפסים ולרוב אלו כוללים גם את השכרת הציוד.

בין האתרים האהובים לטיולי חורף- שמורת הטבע Serrai di Sottoguda, עמק Val Travenanzes ואגם Lago di Landro.

ליהנות מספא מפנק בנופים אלפינים

כיאה ליעד חורפי וקר, קורטינה ד'אמפצו מציעה  מגוון אתרי ספא ומרכזי בריאות מפוארים, כשהעיירה ידועה בשילוב המושלם שבה בין רוגע ויוקרה ליופיים המדהים של הדולומיטים. 

מספר מלונות יוקרתיים בקורטינה מציעים מרכזי ספא ובריאות משוכללים עבור האורחים שלהם. אלה כוללים סאונות וחדרי אדים, בריכות מקורות, חדרי טיפול לעיסויים, טיפולי פנים וטיפולים אחרים, שלרוב כוללים שימוש בעשבים אלפיניים מיוחדים. 

לבלות בעיירה עצמה

מעבר ליופייה הטבעי ולאטרקציות המרגשות של עונת החורף, קורטינה עצמה לובשת בתקופה זו גוון לבן וציורי, כשהכפר, עם מבני העץ המסורתיים, חנויות הבוטיק ובתי הקפה הנעימים שלו, משדר קסם מהעולם הישן. התעמקו בהיסטוריה של האזור במוזיאון הפליאונטולוגיה רינלדו זרדיני או התפעלו מהיצירות במוזיאון לאמנות מודרנית מריו רימולדי. כשהערב יורד, התפנקו בתבשיל מנחם או במאפה מענג באחת מהמסעדות הרבות בעיירה. 

החורף בקורטינה הוא חגיגה של ממש, כשבתקופה זו העיירה מתעוררת לחיים עם פסטיבלי חורף, תהלוכות ושווקים. האורות המנצנצים, הארומה של יין חם ואומנים מקומיים שמציגים את אומנותיהם בדוכנים, יוצרים אווירה קסומה ובלתי נשכחת.

קיץ בקורטינה- סימפוניה של ירוק וכחול

בעוד שקורטינה ד'אמפצו מזוהה לעתים קרובות עם ספורט חורף, תקופת הקיץ בעיירה המקסימה הזו מדהימה לא פחות. החמים הופכים את המדרונות הלבנים לכרי דשא ירוקים ותוססים, כשהעיירה מוקפת באגמים נוצצים ובאינספור אפשרויות לגלות את הטבע האלפיני עוצר הנשימה.

אתרי הטבע שמסביב לעיירה

Tre Cime di Lavaredo

ה-Tre Cime di Lavaredo, שמתנשאות לגובה של כמעט 3,000 מטרים, הן שלוש פסגות אייקוניות מפורסמות שמייצגות את יופיים המלכותי של הדולומיטים. הפסגות המחוספסות מהוות עדות ליכולת האמנותית של הטבע, וניתן לחקור אותן במסלולי טיול, אחד מהם הוא השביל המעגלי שמקיף את שלושת הפסגות, שמציע נקודות תצפית עוצרות נשימה.

מרחק נסיעה מהעיירה: 45 דקות

Lago di Misurina

אגם מיסורינה, שמכונה 'פנינת הדולומיטים', נחשב לאחד מהאגמים היפים באיטליה כולה, כשמימיו השקופים משקפים את היערות והפסגות שמסביב. מעבר ליופיו המדהים, האגם מתגאה במיקרו אקלים ייחודי שלו יתרונות טיפוליים, במיוחד עבור מחלות בדרכי הנשימה. בין אם תבחרו לשוט בסירה או לצאת למסלול שמקיף את האגם, מובטחת לכם חוויה ציורית וצבעונית.

מרחק נסיעה מהעיירה: 20 דקות

Lago di Sorapis
ה-Tre Cime di Lavaredo האייקוניות
Lago di Sorapis
אגם מיסורינה הפסטורלי

Lago di Sorapis

אגם מבודד בעל גוון טורקיז חלבי, שנוצר כתוצאה מסחף קרחוני וממינרלים ייחודיים, שעומד כמנוגד אל מול הצוקים האפורים וכרי הדשא הירוקים שמסביבו. כדי להגיע לפלא הקרחוני תצטרכו לצאת למסע מפאסו טרה קרוצ'י, בדרך שמתפתלת בין יערות ונקודות תצפית פנורמיות. בעונת הקיץ תמצאו את סביבת האגם פורחת בצבעים עזים, ואפילו תוכלו למצוא בו בעלי חיים אלפיניים ייחודיים. 

מרחק נסיעה מהעיירה: 20 דקות

מעבר פלצרגו (Falzarego Pass)

ממוקם בגובה של 2,109 מטרים, מעבר פלצרגו מציע נופים פנוראמיים של פסגות ועמקי הדולומיטים, והוא מזמין אתכם לצאת למסלול הליכה, טיול אופניים או פשוט ליהנות מנקודות התצפית הקסומות. האזור מלא בשרידי ביצורים ממלחמת העולם הראשונה, שעומדים כעדות אילמת לעברו הסוער של האזור. 

מרחק נסיעה מהעיירה: 25 דקות

פאסו ג'יאו (Passo di Giau)

מעבר ג'יאו הוא אולי אחת מהפנינות הבתוליות של הדולומיטים, כשהוא מציג תמונה של כרי דשא גליים שמעוטרים בפרחים אלפיניים ומוקפים בפסגות נישאות. הנוף הציורי פופולארי בקרב צלמים, במיוחד בשעות הזריחה והשקיעה, כשהשמש מטילה את גווניה על ההרים, ואלו מנצנצים בפלטה של זהב, ורוד וסגול. 

מרחק נסיעה מהעיירה: 25 דקות

Lago di Sorapis
מעבר פלצרגו (Falzarego Pass)
Lago di Sorapis
Lago di Sorapis
Lago di Sorapis
פאסו ג'יאו (Passo di Giau)

אטרקציות משפחתיות בקורטינה

פארק ההרפתקאות של קורטינה (Parco Avventura)

ממוקם בין יערות ירוקים, פארק ההרפתקאות קורטינה מציע מסלולי מכשולים בגובה שמתאימים לילדים ולמבוגרים כאחד. אומגות, גשרי עץ, חבלים ובולי עץ מתנדנדים, כל אלו מחכים לכם שם לרקע נופים עוצרי נשימה.

אזור משחקי שלג לילדים

במהלך חודשי החורף, קורטינה ד'אמפצו מתגאה במגוון אזורי שלג לילדים, שמאפשרים להם ליהנות ממזחלות שלג, לערוך קרב כדורי שלג ולבנות בובות שלג בסביבה נפלאה.

טיולי טבע ואזורי פיקניק

האזור שמסביב לקורטינה מציע מגוון אדיר של מסלולי הליכה קלילים שמתאימים למשפחות. השבילים מתפתלים בין יערות עבותים, אגמים כחולים ונוף אלפיני יפהפה, כשרבים מהם כוללים גם אתרי פיקניק שמאפשרים ליהנות מארוחה בחיק הטבע.

סצנת הקולינריה של קורטינה ד'אמפצו 

בהיותה עיירת נופש בעל שם עולמי, קורטינה מציעה חוויה קולינרית עשירה למבקריה, כשתוכלו למצוא בה שילוב מענג של מסעדות גורמה, ביסטרו ובתי קפה שמגישים הכל- ממנות דולומיטיות מסורתיות ועד מאכלים בינלאומיים אהובים.

הנה כמה ממוסדות הקולינריה המומלצים בעיירה:

הגורמה: Ristorante Tivoli Cortina

 מסעדת טיבולי, בעלת כוכבי מישלן, מציעה חווית אוכל מעודנת עם תפריט שמשלב מתכונים הרריים מסורתיים עם טכניקות קולינריות עכשוויות. האווירה נעימה ומזמינה, האוכל מעולה והנופים של הדולומיטים מוסיפים לחוויה.

כתובת המסעדה: Località Lacedel, 34, 32043 Cortina d'Ampezzo BL.

האיטלקייה הקלאסית: El Camineto

מסעדה זו מתהדרת בהיסטוריה עשירה ומציעה מנות לאדיניות ומנות טירוליות מסורתיות. התפאורה כפרית, עם חללי פנים מעץ שמזכירים בקתת הרים, מה שהופך אותה למקום חמים ומזמין לסעוד בו בשעת ערב או צהריים.

כתובת המסעדה: Località Rumerlo, 1, 32043 Cortina d'Ampezzo BL.

עם הנופים היפים ביותר: Baita Pie Tofana

ממוקמת על המדרונות של אתר הסקי טופאנה, מסעדה זו היא מקום פופולרי עבור גולשי סקי ומטיילים. המסעדה מציעה מנות הרריות מעולות והיא מושלמת לאחר יום סקי קשוח או לאחר מסלול טיול קיצי מלא אדרנלין.

כתובת המסעדה: Località Rumerlo, 32043 Cortina d'Ampezzo BL.

הכי מתוק שיש: Pasticceria Panificio Alverà

מוסד מקומי אהוב שמפורסם בזכות המאפים שלו, במיוחד ה-'Sacher Torte' ו-'Strudel' המסורתיים. בשילוב עם כוס אספרסו או שוקו חם, מדובר על תענוג שאסור לכם לפספס.

כתובת המאפייה: Piazza Pittori Fratelli Ghedina, 14, Cortina d'Ampezzo.

היכן ממוקמת וכיצד להגיע

קורטינה ד'אמפצו (Cortina d'Ampezzo) ממוקמת בצפון איטליה, במחוז ונטו שברכסי הדולומיטים. העיירה שוכנת בתוך עמק, מוקפת בפסגות, כ-72 ק"מ מצפון לבלונו וכ-162 ק"מ מצפון לוונציה. 

שדה התעופה הבינלאומי הקרוב לעיירה הינו שדה התעופה מרקו פולו בוונציה (Venice Marco Polo Airport), אליו מגיעות טיסות בינלאומיות וביניהן טיסות ישירות מנתב"ג. שדה התעופה נמצא כשעתיים נסיעה מהעיירה.

בעוד שלקורטינה ד'אמפצו אין תחנת רכבת משלה, הקרובות ביותר נמצאות בעיירות קלאלצו די קאדור (Calalzo di Cadore) ובלונו (Belluno). שתי התחנות מקושרות היטב לערים הגדולות באיטליה, ומשם ניתן לקחת קווי אוטובוס או מונית לקורטינה.

כמו כן, מספר קווי אוטובוס של חברות כמו Dolomiti Bus ו- Flixbus, מפעילים שירותים סדירים לקורטינה ד'אמפצו מערים שונות באיטליה. תחנת האוטובוס המרכזית של העיירה ממוקמת במרכזה, מרחק הליכה קצר מרוב המלונות ואתרי הלינה הפופולאריים. 

הדרך הנוחה והיעילה ביותר להתניידות אל העיירה ובסביבתה היא כמובן ברכב, בנסיעה שתיקח לכם כשעתיים מהעיר בולצאנו, שעתיים ורבע מהעיר ונציה, שעתיים וחצי מהעיר אודינה וכ-3 שעות מהעיר ורונה. מהעיר מילאנו הנסיעה תיקח קרוב ל-5 שעות.

התניידות בתוך העיירה

הדרך הנוחה להתניידות בתוך העיירה ובסביבתה הינה ברכב, וכמובן שהדבר משתנה בהתאם לעונות השנה. למי שמגיע לעשות סקי בעיירה, ניתן לחלוטין להסתדר בתחבורה ציבורית, שכן מהעיירה יוצאים רכבלים אל מדרונות הסקי, ולכן ההתניידות היחידה שתצטרכו לעשות היא מהעיירה אל שדה התעופה או העיר אליה אתם ממשיכים. 

למי שמטייל בחודשי הקיץ ורוצה לחקור את אתרי הטבע שמסביבה- מעברי ההרים, האגמים, העיירות הסמוכות ודרך הדולומיטים, מומלץ להתנייד עם רכב, אך ניתן לחלוטין להתנייד בתחבורה ציבורית, שכן ישנו שירות אוטובוסים מקומי שמחבר בין חלקים שונים של העיירה ובינה לבין האטרקציות שסמוכות לה.

שאלות ותשובות

Cortina d'Ampezzo ממוקמת באזור ונטו שבצפון איטליה, שוכנת בתוך רכס הרי הדולומיטים, כ-162 קילומטרים מצפון לוונציה.
בהחלט! Cortina d'Ampezzo ידועה כיעד סקי מוביל, לאחר שאירחה את אולימפיאדת החורף בשנת 1956. סביבתה של העיירה מציעה מגוון מדרונות שמשרתים גולשים מתחילים ומנוסים כאחד.
כן! הקיץ בקורטינה תוסס עם פעילויות רבות כמו טיולים רגליים, אופני הרים, טיפוס צוקים וכמובן האפשרות ליהנות מנופי הדולומיטים עוצרי הנשימה. העיירה מארחת גם אירועי תרבות ופסטיבלים שונים במהלך העונה.
קורטינה מציעה מגוון מקומות לינה שיתאימו לתקציבים שונים, ממלונות יוקרה ועד לינה זולה כמו הוסטלים וצימרים. רצוי להזמין מקום מראש, במיוחד בעונות השיא של הקיץ והחורף.
עבור ספורט חורף, הזמן הטוב ביותר הוא מדצמבר עד פברואר. אם אתם מעדיפים טיולי הליכה ופעילויות קיץ, יוני עד ספטמבר מציעים מזג אוויר נעים. 
בחורף, מדצמבר עד פברואר, קורטינה ד'אמפצו חווה בדרך כלל טמפרטורות קרות, שנעות בין מינוס 5°C ל-5°C . שלג הוא דבר שבשגרה, מה שהופך את האזור לאידיאלי עבור ספורט חורף. במהלך חודשי הקיץ, מיוני עד אוגוסט, מזג האוויר מתון וחם יותר, עם טמפרטורות ממוצעות בין 15°C ל-25°C . ימי הקיץ הם בדרך כלל שטופי שמש עם ערבים קרירים.

בתוך הרשימה הבלתי נגמרת של פנינים איטלקיות, ניצבת לה קורטינה ד'אמפצו, שבולטת כאבן חן נוצצת ששוכנת בתוך חיבוק הרי הדולומיטים המרהיבים. הפיתוי שלה לא טמון רב בנופים עוצרי הנשימה או באפשרויות הספורט המרגשות, אלא בשילוב הייחודי שבה שבין תרבות, היסטוריה ויופי טבעי. בין אם תצאו לחקור את המדרונות המושלגים בסקי או סנובורוד או שתחליטו להתענג על ההצעות הקולינריות שלה, בין אם תצאו למסלול הליכה סביב אחד מהאגמים שמסביב או שתצאו לאחת מהתצפיות שבמעברי ההרים, הכיף בקורטינה אף פעם לא נגמר.

לחזור למשהו ספציפי?

סיורים ופעילויות באיזור אגם גארדה

סיורים ופעילויות בדולומיטים

חוויה באיטליה מתחילה כאן

error: Content is protected !!
דילוג לתוכן