חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עזרה בתכנון מסלול טיול לצפון איטליה? השאירו פרטים 👇

העיר בולצאנו (Bolzano)

מדריך למטיילים בפנינה האלפינית

בין הפסגות הדרמטיות של הרי האלפים האיטלקיים, במקום בו האקלים הים תיכוני פוגש את הקור של מרכז אירופה, ניצבת לה העיר הכובשת בולצאנו. העיר המרהיבה, בירתה של אזור דרום טירול הירוק, מציעה הרפתקה מהפנטת בין נופים מדהימים, תרבויות מרתקות ומיקס של שפות ומטבחים שהופכים אותה לייחודית ומקסימה.

מיקס תרבויות:

כבר ברגע שתדרכו בעיר בולצאנו תבחינו באווירה יוצאת הדופן שלה, כשבעיר תשמעו מיקס של איטלקית וגרמנית ממלא את רחובות העיר. בשל מיקומה הצפוני, מרחק נסיעה קצר מאוסטריה גרמניה ושוויץ, העיר מציגה שילוב תרבותי שמתורגם לסגנון החיים והארכיטקטורה של סמטאות העיר, כשתמצאו בה שילוב מהפנט בין פיאצות איטלקיות קלאסיות לצד בתי עץ אוסטריים וקתדרלות גותיות מרהיבות.

הפיתוי של בולצאנו משתרע הרבה מעבר לגבולות העיר, עם טבע מהפנט שמקיף אותה וגורם לה להיות יפה עוד יותר. מרחק נסיעה קצר תמצאו את הרי הדולומיטים, אתר מורשת עולמית של אונסק"ו שמציעים רשת של מסלולי הליכה בנופים עוצרי נשימה. אם תגיעו לאזור בחורף, תמצאו ארץ פלאות מושלגת, מוקפת אתרי סקי וסנובורד ברמה עולמית.

ההיסטוריה של העיר בולצאנו:

לעיר בולצאנו, ששוכנת במחוז דרום טירול בצפון איטליה, היסטוריה עשירה ומפוארת שמתחילה מוקדם בהיסטוריה, מאוד מוקדם.

לפי עדויות, באזור שמסביב לבולצאנו התיישבו בני אדם כבר בשנת 8,000 לפני הספירה. תגלית משמעותית שנתגלתה באזור הייתה Ötzi איש הקרח, מומיה משנת 3,300 לפני הספירה שנמצאה באלפים הסמוכים לעיר ומוצגת כעת במוזיאון לארכיאולוגיה שנמצא בבולצאנו. 

בתקופת הרומאים האזור היה חלק חיוני מרשת הדרכים הרומיות, שחיברה את אדמות צפון האימפריה עם שאר הממלכה.

בימי הביניים, סביבות המאה ה-12, בולצאנו נודעה כעיר שוק שמשכה אליה סוחרים רבים בשל מיקומה האסטרטגי בצומת נתיבי מסחר חשובים. כלכלת העיר שגשגה בשנים אלו ונוצרה בה תעשיית יין רחבה לצד סצנת חקלאות מפוארת.

במהלך השנים העיר הייתה תחת שלטון השושלת ההבסבורגית האוסטרית, תקופה שהקנתה לעיירה את המאפיינים הגרמנים שלה. במאה ה-19 הייתה העיר מקושרת לרשת הרכבות האוסטרית והגרמנית, דבר שהוביל לפיתוח תעשייתי בעיר וגידול אוכלוסין מרשים.

בעקבות מלחמת העולם הראשונה והסכם סן-ז'רמן-אן-לה ב-1919, בולצאנו, יחד עם כל אזור דרום טירול, סופחה לאיטליה, והעיר הייתה תחת משטר פשיסטי שניסה לדכא את מאפייני השפה והתרבות הגרמנית בעיר.

לאחר מלחמת העולם השנייה האזור זכה למעמד אוטונומי מיוחד בתוך איטליה, שהבטיח להגן על השפה והתרבות הגרמנית. מאז, העיר בולצאנו נחשבת לעיר רב תרבותית, ותמצאו בה השפעות גרמניות לצד אלמנטים איטלקיים שמקנים לה אווירה ייחודית ומקסימה.

כיצד להגיע לעיר בולצאנו:

אל העיר בולצאנו ניתן להגיע מאחד משדות התעופה הסמוכים- נמל התעופה של אינסברוק באוסטריה (Innsbruck Airport) או נמל התעופה של ורונה באיטליה (Verona Villafranca Airport), ששניהם נמצאים כשעתיים נסיעה מהעיר.

העיר בולצאנו מקושרת היטב ברכבת לערים איטלקיות מרכזיות כמו רומא, מילאנו, ונציה וורונה, כמו גם למינכן בגרמניה. רכבת מהערים ונציה או מילאנו תיקח קצת פחות מ-3 שעות נסיעה.

כמו כן, אל העיר בולצאנו ניתן כמובן להגיע ברכב מרחבי איטליה, אוסטריה או גרמניה, רק בדקו שחברת ההשכרה מתירה מעבר בין מדינות עם הרכב. הנסיעה ממילאנו ברכב תיקח כ3.5 שעות, מוונציה כ-3 שעות ומהעיר האוסטרית אינסברוק קצת פחות משעתיים. מי שיעשה את הדרך מהעיר הגרמנית מינכן יצפה לנסיעה של כ-4 שעות.

התניידות בעיר בולצאנו עצמה: 

העיר בולצאנו היא עיר קומפקטית שניתן לטייל בין אתריה בקלות בצורה רגלית. עם זאת, הביקור בעיר מחייב גם יציאה לאזור הטבע הקסום שמקיף אותה, וכדי לעשות זאת מומלץ להשכיר רכב. הדבר אפשרי גם בתחבורה ציבורית, אך הדבר מורכב יותר וכן התחבורה הציבורית לא מכסה את כל אזורי הטיול המומלצים. 

מתי לבקר: 

התשובה היא כל יום בשנה. העיר בולצאנו מחליפה את צבעה במשך עונות השנה, כאשר חודשי האביב והקיץ מושלמים לטיולים בטבע של האזור תוך הנאה מהחיים התוססים שבעיר, חודשי הסתיו מתאימים גם הם לביקור בעיר לצד הנאה מתקופת בציר הענבים שמשמחת את אוהבי היין, וחודשי החורף הופכים את האזור לממלכה מושלגת מוקפת באתרי סקי ופעילויות חורפיות. לא משנה מתי תגיעו לעיר, תמצאו בה עניין ואטרקציות רבות.

אתרי החובה בעיר בולצאנו וסביבתה:

מוזיאון הארכיאולוגיה של דרום טירול (South Tyrol Archeological Museum): 

מוזיאון הארכיאולוגיה של דרום טירול נחשב לאחת מהאטרקציות המרכזיות בעיר, והוא מספק צלילה אל מעמקי ההיסטוריה האנושית עם מבט מרתק על התקופה הפרהיסטורית. המוזיאון מפורסם בשל היותו בית ל'אוצי איש הקרח', מומיה שהשתמרה באופן יוצא דופן מתקופת הנחושת, והיא מספקת הצצה להיסטוריה בת אלפי השנים של האזור. מלבד אוצי איש הקרח תמצאו במוזיאון אוספי ארכיאולוגיה מתקופות שונות שמציעים לכם המבקרים סקירה נרחבת על ההיסטוריה העשירה והמגוונת של האזור.

טירת רונקשלטיין (Runkelstein Castle):

מרחק נסיעה קצר ממרכז העיר ניצבת לה טירת רונקשלטיין, שעומדת בגאווה בפסגת הר סלעי ולוקחת את מבקריה למסע בתקופת ימי הביניים. הטירה מפורסמת במיוחד של ציורי הקיר שלה, שצוירו לפני מאות שנים בטכניקת 'פרסקו' האיטלקית. הציורים התוססים והצבעוניים מתארים סצנות מחיי החצר, חייהם של אבירי הטירה ואפילו מספקים הצצה לסיפורים אינטימיים על רומנטיקה ויחסים. ביקור בטירה העתיקה ייקח אתכם לגלות מבצר ימי ביניים עתיק לצד חקר אוסף ציורים מרהיב ביופיו.

Bolzano
טירת רונקלשטיין- מסע אל ימי הביניים

פיאצה וולטר (Piazza Walther):

אם היינו צריכים להצביע על ליבה של העיר התוססת בולאצנו כנראה שהיינו בוחרים בפיאצה וולטר, הכיכר הגדולה בעיר שנקראה על שמו של המשורר הגרמני הנודע מימי הביניים וולטר פון דר פוגלוויידה (Walther von der Vogelweide). בכיכר הקסומה תמצאו את קדרלת בולצאנו המדהימה שמתהדרת בארכיטקטורה רומנסקית- גותית מרשימה, וזהו המקום המושלם בעיר לשבת על גלידת ג'לאטו מקומית או ללגום קפה משובח ולספוג את אורח החיים האיטלקי.

העיר העתיקה של בולצאנו – מבוך ארקדים:

העיר העתיקה של בולצאנו מציעה שילוב כובש של קסם איטלקי לצד מסורת אוסטרית. באזור העיר העתיקה תמצאו סמטאות מפותלות מלאות מבנים צבעוניים בגווני פסטל, משופעים בהיסטוריה עשירה ובאדריכלות מגוונת, מימי הביניים ועד אלמנטים גותיים וסגנונות רנסנס. 

בין שלל רחובות העיר העתיקה תמצאו את הארקדים של בולצאנו (Bolzano Arcades), שנקראים בשפה המקומית "Lauben" או "Portici", מעברים מקורים שנמתחים לאורך רחובות העיר ומציעים חוויה מלאה בקשתות, צבעים ועמודים נישאים.

הארקדים, שנבנו בתקופת ימי הביניים בליבה של העיר, משתרעים לאורך 300 מטרים ויוצרים מראה הרמוני של עמודים וקשתות. 

כשתטיילו בשבילים המרוצפים תבחינו במגוון רחב של חנויות בהן תוכלו למצוא הכל מהכל- מחנויות אופנה איטלקיות יוקרתיות ועד בוטיקים קטנים שמוכרים אומנות טירולית מסורתית, חנויות ספרים ומוזיקה לצד חנויות עתיקות ומקסימות. ברחובות הציוריים תמצאו גם מסעדות אותנטיות שמציעות מעדנים מאזור טירול לצד בתי קפה שמציעים אספרסו איטלקי.

איך להגיע לארקדים העתיקים? פשוט נווטו לרחוב Via dei Portici.

חוויית השווקים של בולצאנו: 

העיר בולצאנו ידועה בשל שווקי האיכרים שלה, שממלאים את כיכרות העיר במיוחד בימי סוף השבוע. בכיכר פיאצה דלה ארבה (Piazza delle Erbe) בעיר תמצאו שוק איכרים יומי שמציע פירות וירקות לצד גבינות, בשרים ומאכלים איטלקים ואוסטרים אותנטיים. בסופי השבוע תמצאו שווקי איכרים שמציעים מאכלים מקומיים כמו גבינה דרום טירולית, נקניקים מקומיים ולחם טרי. שווקי האיכרים בעיר מספקים חוויה טעימה וצבעונית, ומציעים הזדמנות נפלאה לטעום מהמטעמים המיוחדים של האזור ולהתערבב עם הרוכלים המקומיים.

מחוץ לעיר- הטבע היפהפה של דרום טירול:

בולצאנו, שממוקמת בצומת הדרכים של הרי האלפים, היא לא רק עיר תוססת בפני עצמה אלא גם משמשת כבסיס פנטסטי לחקור את אזור דרום טירול שמסביב. הנה כמה מהמקומות הטובים ביותר לראות ליד בולצאנו:

רכבל לפסגת רנון (Renon): 

אם תרצו לזכות בתצפית ממעוף הציפור על העיר בולצאנו לצד נוף פנוראמי מושלם של הרי הדולומיטים, פשוט עלו על הרכבל שייקח אתכם אל פסגת הר רנון הסמוך לעיר. בפסגה, תוכלו ליהנות מנקודות התצפית, או לצאת למסלולי הליכה קסומים אל מול נוף ירוק נפלא.

הרי הדולומיטים (Dolomites): 

מעטים המקומות באירופה שמצליחים להתעלות ביופיים על הרי הדולומיטים, שמככבים ברשימת אתרי המורשת העולמיים של אונסק"ו. הרי הדולומיטים מציעים נופים מרהיבים עם שלל מסלולי הליכה, מסלולי רכיבה על אופניים או כבישים פנוראמיים. אל תפספסו ביקור באזור שלושת הפסגות של לווארדו (Tre Cime Di Lavaredo) ובאגם קארצה (Lago di Carezza) המרהיב.

העיירה מראנו (Merano): 

במרחק של פחות משעה נסיעה מבולצאנו, תמצאו את העיירה מראנו, שילוב ייחודי של קסם טירולי ואלמנטים ים תיכוניים. העיירה מראנו היא עיירת ספא שמציעה מגוון מרחצאות תרמיים מפנקים, וטירה אחת בשם טירת טראוטמנסדורף (Trauttmansdorff Castle) שמתהדרת בגנים מהפנטים וצבעוניים שגורמים לכל מבקר בטירה להתאהב. 

אגם קלדרו (Lago di Caldaro): 

כחצי שעה נסיעה מהעיר, על דרך היין של דרום טירול, תמצאו את אגם קלדרו, שמציע מים חמימים שמתאימים לשחייה לצד פעילויות ספורט ימי כמו גלישת רוח ושייט. באזור שמסביב לאגם תמצאו כרמים פסטורליים ומרתפי יין שמציעים חוויה קסומה ומשכרת.

עמק גארדנה (Val Gardena):

עמק יפהפה בהרי הדולומיטים שמציע כפרים ציוריים, אתרי סקי מעולים ונופים פנוראמיים. אל תפספסו ביקור בכפרים אורטיז'יי (Ortisei), סנטה כריסטינה (Santa Cristina) וסלבה (Selva di Val Gardena).

Bolzano
אגם קלדרו הפסטורלי
Bolzano
עמק ואל גארדנה הקסום

העיירה ברסנונה (Bressanone):

כ-40 דקות נסיעה צפונה מהעיר בולצאנו ייקחו אתכם אל אחת מהערים העתיקות בטירול, פנינה ובה רחובות מרוצפים, ארמון מימי הביניים וקתדרלה מרהיבה ביופייה. העיירה קסומה במיוחד במהלך תקופת חג המולד, אז מתקיים בה שוק ענק וצבעוני שמושך מטיילים רבים.

שופינג בעיר בולצאנו: 

איטליה היא ללא ספק בירת האופנה האיטלקית, וכיאה לעיר שמייצגת את המדינה האופנתית, בולצאנו מלאה באפשרויות נפלאות למסע שופינג מוצלח. בעיר תמצאו בוטיקים מקומיים לצד חנויות מותגים בינלאומיות שפזורות ברחבי העיר- ברחובות, בסמטאות הקטנות ובקניוני ענק.

מלבד הארקדים עליהם דיברנו, והכיכר המרכזית בעיר שמוקפת חנויות ובוטיקים, בפאתי בולצאנו תמצאו את קניון Twenty Shopping Centre, הקניון הגדול בעיר שמציע חנויות בוטיק מקומיות לצד מותגים בינלאומיים ומסעדות ובתי קפה.

אם תרצו חווית קניות ברחובות האייקונים של העיר הקסומה, תוכלו לפקוד את מדרחוב הקניות Via Goethe, התשובה המקומית של בולצאנו לרחובות האופנה של מילאנו. ברחוב תמצאו מגוון חנויות אופנה וחנויות של מעצבי על יוקרתיות לצד אווירה מקסימה. 

אם אתם בעניין של אמנות, תוכלו לבקר ברחוב Via Argentieri שמציע מגוון חנויות עתיקות וגלריות אמנות תוססות.

ואם הגעתם לעיר בתקופת חג המולד, אסור לכם לפספס את שוק חג המולד שמתקיים בכיכר המרכזית בעיר, פיאצה וולטר (Piazza Walther). מדי שנה מתארח בכיכר אחד משווקי הכריסמס הגדולים והיפים באיטליה, שמציע דוכנים נפלאים של מזכרות, יצירות ותענוגות קולינריים מקומיים.

סצנת הקולינריה של בולצאנו- מה לאכול ואיפה מומלץ:

העיר בולצאנו היא מקום בו התרבות האיטלקית נפגשת עם התרבות האוסטרית, והדבר יוצר תענוגות קולינריים ייחודיים. המטבח המקומי מציג שילוב מענג בין כישרון איטלקי ונשמה טירולית, שפשוט אסור לכם לפספס.

בין המנות המקומיות תמצאו את מנת הקנודל (Knödel) האהובה, כופתאות לחם סטייל קניידעלך שמוגשות לצד מרק או כתוספת לבשר.

אל תפספסו טעימה ממנת השלוצקרפן (Schlutzkrapfen), שלמרות שמה הלא מזמין מדובר בתענוג קולינרי, רביולי בצורת חצי ירח ממולא בתרד וגבינת ריקוטה.

לקינוח, אתם חייבים לנסות את הגרסה המקומית לעוגת השטרודל (Strudel), פאי תפוחים עם מילוי מתוק ומענג. 

רגע, לא סיימנו, כי לצד הארוחה תוכלו ליהנות מיין מקומי שמיוצר בכרמים שמסביב לעיר, אלו מייצרים יינות רבים, החל מיין גוורץ מתקתק ועד יינות אדומים מזני ענבים איכותיים כמו Lagrein ו-Schiava. אל תחמיצו את ההזדמנות לנסות אותם.

המסעדות המומלצות בעיר:

Restaurant Laurin- ממוקמת בתוך המלון המפואר Parkhotel Laurin, מסעדה יוקרתית זו מציעה מנות שהגיעו הישר מעולמות המטבח הדרום הטירולי לצד אווירה אלגנטית יוקרתית. בחודשי הקיץ תוכלו לסעוד בגינת המלון היפהפייה.

כתובת המסעדה: Via Laurin, 4, 39100 Bolzano BZ (מלון פארקהוטל לורין).

Hopfen & Co- משהו בין פאב למסעדה, שמציע בירה תוצרת בית לצד מנות מענגות מהמטבח הטירולי המסורתי. המסעדה מעוצבת בסגנון כפרי ותמיד מלאה במקומיים ותיירים.

כתובת הפאב: Piazza delle Erbe, 17, 39100 Bolzano BZ.

Wirtshaus Vögele- פונדק היסטורי במרכז העיר שמאכיל את תושבי בולצאנו מהמאה ה-13 במנות דרום טירוליות קלאסיות לצד אווירה כפרית מקסימה. אל תפספסו את מנת השניצל המעולה.

כתובת המסעדה: Via Goethe, 3, 39100 Bolzano BZ.

Batzen Bräu- חצר בירה סואנת שמציעה מגוון עצום של בירות תוצרת בית לצד מנות איטלקיות מסורתיות.

כתובת הפאב: Via Andreas Hofer, 30, 39100 Bolzano BZ.

מההיסטוריה התרבותית העשירה ועד לטבע עוצר הנשימה בו טובלת, העיר האלפינית בולצאנו מציעה חופשה מושלמת. אם אתם מחפשים יעד איטלקי מחוץ לשבילי התיירות העמוסים, מקום בו נפגשות תרבויות, מקום שמכיל אוצרות היסטוריים לצד אתרי טבעי יפהפיים, העיר בולצאנו מחכה לכם בזרועות פתוחות. חורף, קיץ, סתיו או אביב, לא משנה מתי תגיעו לעיר, הקסם שלה יכבוש את לבכם. 

לחזור למשהו ספציפי?

סיורים ופעילויות באיזור אגם גארדה

סיורים ופעילויות בדולומיטים

חוויה באיטליה מתחילה כאן

error: Content is protected !!
דילוג לתוכן