חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עזרה בתכנון מסלול טיול לצפון איטליה? השאירו פרטים 👇

יופיים של האגמים בדולומיטים כבש את המוני המטיילים והתיירים. האגמים הפרושים על פני שלושה אזורים, מוקפים בהרים מושלגים וחוצים על ידי מאות שבילי הליכה, כמות הבחירה העצומה עשויה להיראות מעט מבלבלת. מומלץ לחקור את אגמי הדולומיטים המפורסמים והפחות מוכרים .

הדולומיטים בצפון איטליה הם אחד מאותם נקודות נדירים שרוצים לחזור אליהם שוה ונשבים בקסמם, ההרים השוכנים על מורדות האלפים האיטלקיים משובצים באגמים אלפיניים עם מי טורקיז שאי אפשר להפסיק להסתכל עליהם, כשהם מוקפים בשרשרת הרים משוננים.

היכן שיש הרים, יש בדרך כלל בריכות של מי הרים שנאספו יחד ליצירת אגמים גבישיים. הכוכב לאגו די ברייס הוא אגם מפורסם מאוד שנכבש כבר מזמן על ידי המוני מטיילים וגם כמובן אהוב על ידי הישראלים. האגם לאגו די רסיה הידוע גם הוא הם רק דוגמאות, הרי הדולומיטים מכילים כמה מהאגמים הטובים ביותר באיטליה.

הנה כמה מהאגמים היפים ביותר בדולומיטים, במאמר זה נספר לכם מה לעשות כשסוף סוף תגיעו, ומידע מעשי לטיול שלכם לדולומיטים.

val gardena
val gardena

אגמים במחוז דרום טירול

Lago di Braies

Lago di Braies – לאגו די ברייז הדולומיטים איטליה

השם בגרמנית Pragser Wildersee

הוא האגם העמוס ביותר מבין אגמי הדולומיטים, האגם הפופולרי ביותר בדולומיטים. יכול מאוד להיות שראיתם כבר אינספור תמונות של האגם הזה צצות ברשתות החברתיות פעם, פעמיים או כמה עשרות פעמים. זה תרם לתיירות ההמונים שהאגם ​​חווה כעת. למרות שבדרך כלל עדיף להימנע מהמקומות העמוסים מדי האלה,  אגם די ברייז  הוא חריג אמיתי לכלל.

ההשתקפויות הצלולות של ההרים, בית הסירות והמים בצבע טורקיז הופכים את האגם הזה ליפה אפילו יותר מהתמונות. הגוונים הרבים של הירוק כבר ידועים ככובשים את לבם של המבקרים הנלהבים ביותר.

הזמן הטוב ביותר לבקר בLago di Braies

שעות הבוקר המוקדמות הן גם הזמן הטוב ביותר שכן השמש תזרח ותשקף גוון יפהפה על ההרים המהווים תפאורה  מול הכניסה לאגם. זה גם יספק לכם את ההשתקפויות הטובות ביותר על המים. יתרון נוסף הוא, יהיה לכם את האגם קצת פחות עמוס כדי ליהנות ממנו במלואו. אז שאפו להגיע לשם עם הזריחה. ההמונים מתחילים להיכנס בסביבות השעה 08:30 כשבית הסירות נפתח.

איך מגיעים לLago di Braies

רכב : ישנם ארבעה מגרשי חניה. השניים הראשונים נמצאים ממש ליד האגם, החניה פתוחה 24/7 וידוע שהיא מתמלאת במהירות. שימו לב כי בחודשי הקיץ הדרך להגיע לחניונים אלו סגורה לאחר שהחניה מלאה. זהו מאמץ לבלום את תיירות היתר, בנוסף בקיץ לעתים נדרש להזמין חניה מראש. הדרך היחידה להיכנס כשזה קורה היא לקחת את האוטובוס הציבורי כשהכביש חסום. אז ללכת מוקדם הוא המפתח ליהנות באמת מהאגם.

אוטובוס : אוטובוס ציבורי מס' 442, (מסלול: Braies di Dentro/Innerprags – S. Vito/St. Veit אל Lago Di Braies)

דברים שכדאי לעשות ב-Lago di Braies ובסביבתו

  1. טיולים רגליים : הטיול מסביב לאגם הוא 4 ק"מ , מסלול קל שמתחיל ממגרש החניה ומסתובב סביב האגם.
  2. צאו לשייט בסירה  (מיוני עד סוף אוקטובר) .
  3. שתו קפה בבר הקטן מול הכניסה . הם נפתחים בשעה 08.30 ומגישים קפה , יש גם אוכל אבל הוא במחיר מופקע .

Lago di Dobbiacco – Toblacher See

לאגו די דוביאקו הידוע הרבה פחות נמצא במרחק של 24 דקות נסיעה בלבד מ-Lago Di Braies. הוא פחות מוכר, אבל כשתראו אותו לראשונה לא תבינו למה הוא פחות מתוייר, הוא לחלוטין מדהים ביופיו. כמו ברבים מהאגמים בדולומיטים, הוא מציע נופים עוצרי נשימה ומגוון יפהפה של צבעי טורקיז וירוק ומוקף פסגות.

האגם ממוקם בין שלושת הפסגות ופארקי הטבע פאנס-סנס-ברייז .

הזמן הטוב ביותר לביקור בלאגו די דוביוקו

השקיעה באגם הזה מרהיבה לחלוטין שכן היא שוקעת ממש מאחורי רכס ההרים האופף את כ השמים בזוהר כתום ואדום  ולכן זהו הזמן המושלם ליהנות מהאגם.

איך מגיעים לLago di Dobbiocco

רכב : יש חניה למכונית ממש ליד האגם. עם זאת, החניה קטנה ומתמלאת במהירות. בסופו של דבר תצטרכו לשלם 1 € לשעה עבור השהות שלכם שם.

אוטובוס :  קחו את האוטובוס הציבורי 445 (מסלול דוביאקו – קורטינה ד'אמפצו) מדובביאקו ורדו בתחנת Lago di Dobbiaco.

דברים שכדאי לעשות ב-Lago di Dobbiocco ובסביבתה

  1. טיולים רגליים : השביל מסביב לאגם הוא 4.5 ק"מ. השביל מסומן היטב ונגיש בקלות. יש 11 לוחות מידע על פני השביל המספקים מידע לגבי החי והצומח המקומיים.
  2. תוכלו לשחות  (אם כי הטמפרטורה המקסימלית לא עולה מעל 16 מעלות צלזיוס).
  3. שכרו סירת משוטים  מבית הסירות שיושב על החוף.
  4. שימו לב לציפורים  שניתן למצוא כאן. האגם הזה בדולומיטים ידוע כמי שפוקדים אותו מינים נדירים רבים של ציפורים!

Karersee

לאגו די קרזה בדולומיטים

Karersee אגם יפהפה בהרי הדולומיטים וגם מתוייר מאוד, מלבד Lago di Braies זה אחד האגמים המפורסמים ביותר בדולומיטים, ולא קשה להבין למה.

האגם מציע השתקפויות ברורות של רכס הרי Latemar כמו גם של יער האורנים המנוקד סביב האגם, כמו רבים מהאגמים בדולומיטים, Lago di Carrezza הוא אגם עם מי טורקיז והרים משוננים ברקע המשתקפים במימיו, ניתן לבקיף את האגם או לעשות פיקניק בסביבתו. יש בקרבת מקום גם בתי קפה.

מה שמייחד את האגם הזה מאחרים הוא הצבעים שניתן להבחין בהם בהשתקפויות: גוונים עמוקים של ירוק וכחול, ורוד סומק וגווני צהוב .

אגם די קרזה נקרא "אגם האגדות של הדולומיטים", בשל קשת הצבעים הזאת.

הזמן הטוב ביותר לביקור באגו די קארזה

אם תגיעו בבוקר, הסיכוי גבוה שהאגם ​​יהיה  רק לעצמכם. זה נהיה הרבה יותר עמוס ככל שהיום עובר. ההשתקפות הטובה ביותר וריבוי הצבעים דורשים מעט עזרה מהשמש. אז הקפידו להישאר לפחות שעה לאחר הזריחה כדי לראות  את תצוגת הצבעים הזו.

איך מגיעים לLago di Carezza

רכב :  לאגם יש שפע של חניה, ממוקם בנוחות ממש מולו. החניה חינם במשך 15 הדקות הראשונות; לאחר מכן אתם תשלמו €1 לשעה. הערה חשובה, משלמים על החניה במכונה שנמצאת בין אגף המסעדה לחנות (אין אפשרות לשלם ביציאה).

אוטובוס :  מבולצאנו קחו את אוטובוס 180.1 (כביש Pera Di Fasse via Nova Levante/Carezza).

דברים שכדאי לעשות ב-Lago di Carezza ובסביבתה

  1. טיול מסביב לאגם: לאגם יש שביל לולאה שייקח אתכם מסביב תוך 20 דקות. הטיול קל מאוד ואינו דורש הנעלה מיוחדת ומתאים גם לילדים, אבל לא ניתן לעבור עם עגלות , גם מבוכרים ואנשים שאינם מיומנים בהליכה, יכולים להקיף את האגם היפה הזה וליהנות מהנופים.

שימו לב : Lago di Carrezza הוא אחד האגמים הבודדים בהרי הדולומיטים שלא מאפשר לשחות במים. יש שביל מסומן בבירור ולוחות עץ כדי למנוע מאנשים להתקרב למים. הם מוקמים כדי לשמור על הטבע ויש לכבד אותם בכל עת.

Lago di Caldaro – Kalterer See

Lago di Caldaro הוא עוד אגם מרהיב, הפעם בצד הדרומי של האלפים. מה שמייחד את האגם הזה הוא העובדה שהוא מוקף בכרמים, הוא נמצא ממש ליד דרך היין של דרום טירול , איזור מעניין שכדאי לחקור. זהו אגם מהמם בהרי הדולומיטים ומפתיע מכיוון שניתן אפילו לשחות בו והמים לא קפואים, כמו יתר האגמים.

הזמן הטוב ביותר לביקור באגו די קלדרו

במהלך הקיץ אתם צוכלו ליהנות מהמים החמים, אבל במהלך הסתיו האגם באמת מתעורר לחיים מכיוון שזו עונת הקציר.

איך מגיעים לLago di Caldaro

מכונית : עשו את דרככם בדרך היין של דרום טירול ואל העמק. הקפידו לחשב מעט זמן נוסף כדי שתוכלו לקפוץ לאחד מהיקבים הרבים לטעימות יין.

אוטובוס:  מקלדארו: קחו אוטובוס 130 (יוצאים בקלדארו – פיאצה רוטנבורג) ורדו בתחנה San Giusseppe al Lago. מבולצאנו: קחו את אוטובוס 131 לקלדארו ולאחר מכן את אוטובוס 130 כפי שהוזכר לעיל.

דברים שכדאי לעשות ב-Lago di Caldaro ובסביבתה

  1. לשחות באגם : לאגו די קלדרו הוא האגם החם ביותר באלפים עם טמפרטורות שמגיעות ל-19 מעלות באביב ולחום של 28 מעלות בקיץ. לאגם ארבעה חופים ציבוריים שניתן פשוט להגיע אליהם ולשחות בחופשיות ומגוון של לידו (חופים בהם ניתן לשכור כיסא נוח) הפתוחים מאמצע מאי עד אמצע ספטמבר. 
  2. טיול מסביב לאגם : השביל הקל הוא כ-8 ק"מ ואינו דורש הנעלה מיוחדת. 
  3. צאו לטעימת יין: תוכלו ללמוד על מגוון תוצרת היינות המקומיים. 
  4. מומלץ לאכול ארוחת ערב עם נוף:אם אתה מחפש מקום עם נופי השקיעה הטובים ביותר, ההצעה תהיה לנסות את  Seehotel Ambach. 

Lago di Landro – Dürrensee

אגם די לנדרו הוא אחד משלושת האגמים הגדולים בדולומיטים.אבל גם פחות מוכר לתייר הישראלי.

האגם ממוקם בפארק הטבע שלוש פסגות. הוא מציע נופים מרהיבים של הרי האמפצו דולומיטים, כמו גם רכס הרי קריסטלו ו"נוף שלושת הפסגות" המפורסם. האגם ממוקם בגובה 1400 מטר ויש בו מי טורקיז שיציעו הפוגה נפלאה למטיילים. בצד הצפוני של האגם יש חוף קטן ונחמד.

הזמן הטוב ביותר לביקור באגו די לנדרו

מומלץ להגיע אליו קצת לפני שקיעה כדי לתפוס את זוהר שעת הזהב החמה המשתקפת מהמים.

איך מגיעים לLago di Landro

עם רכב : חנייה ממש על שפת האגם

אוטובוס: קחו את אוטובוס 445 (מסלול דוביאקו – קורטינה ד'אמפצו) מדוביאקו ועצרו בתחנת האוטובוס לאגו די לנדרו.

דברים שכדאי לעשות ב-Lago di Landro ובסביבתה

  1. טיולים רגליים : אתם יכולים בקלות להסתובב סביב האגם ללא צורך בהנעלה מיוחדת. ישנן שתי לולאות המוצעות, אחת באורך 5 ק"מ ותימשך קצת יותר משעה והשנייה 6.2 ק"מ שייקח בין 1,5 לשעתיים.

Lago di Resia – Reschensee

Lago di Resia הוא אגם הרבה פחות מוכר בהרי הדולומיטים, אך יפה באותה מידה ואפילו מומלץ מאוד לביקור. מה שמייחד את האגם הספציפי הזה הוא הצריח של כנסייה מהמאה ה-14 שהיה כמעט שקוע. בחורף, כשהאגם ​​קופא המבקרים יכולים להגיע אל הצריח ברגל (או על החלקה על הקרח).

האגם הוא כולו מעשה ידי אדם, שראשיתו ב-1950 כאשר נבנה מאגר מים לייצור חשמל. המאגר הכניס את הכפרים קורון ורסיה מתחת למים, הכפר קורון ונוסטה נבנה מחדש באותו עמק, אם כי בגובה רב יותר ורק מגדל הכנסיה נשאר שקוע באגם והפך לאטרקציה תיירותית .

איך מגיעים לLago di Resia

רכב : 100 קילומטרים מבולצאנו (1 שעות 41 דקות נסיעה). החנה את רכבך במקום החניה בשם Parkplatz Rechensee am Kirchturm (נוטה להיות עמוס מאוד במהלך היום).

אוטובוס: האוטובוס האזורי מספר 273 עוצר ממש ליד האגם (תחנת Graun Curon) 

דברים שכדאי לעשות ב-Lago di Resia ובסביבתה

  1. גלישת עפיפונים : הרוח באגם מציעה את התנאים המושלמים לגולשי עפיפון מתחילים ומתקדמים, כפי שמתבטא בשפע בתי הספר לגלישת עפיפונים מסביב לאגם.
  2. הליכה סביב האגם: טיול לולאה נעים של 15 ק"מ מסביב לאגם
  3. סקי: בחורף אפשר להחליק על האגם או להשתתף בסקי במדרונות בלפיאנו (5 ק"מ מהאגם).
lago federa
lago federa

אגמי הדולומיטים במחוז טרנטינו

לאגו די גארדה – אגם גארדה

אחד האגמים המפורסמים ביותר באיטליה – גארדה – נמצא למעשה בחלקו במחוז טרנטינו. העיר הידועה ביותר סביב אגם גארדה במחוז טרנטינו היא ריבה דל גארדה. העיר מוקפת הרים ומהווה בסיס טוב ליציאה לדולמיטים.

איך מגיעים ללאגו די גארדה וסביב האגם

רכב: הדרך הקלה ביותר להגיע לאגם גארדה היא דרך הכביש המהיר A22 (יציאה Rovereto Sud/Lago di Garda). ריבה דל גארדה נמצאת במרחק של כ-20 קילומטרים מיציאה זו.

תחבורה ציבורית: סעו לרכבת לתחנת רכבת רוברטה , ואחריה אוטובוס לריבה דל גארדה (שימו לב: לא ניתן לרכוש כרטיסים באוטובוס, רכשו אותם בתחנת האוטובוס מראש).

דברים שכדאי לעשות בלגו די גארדה ובסביבתה

  1. טיולים: נסה את GardaTrek המפורסם (שלושה מסלולים באורכים וקשיים משתנים)
  2. רכיבה על אופניים : רכיבה על אופניים מסביב לחופי האגמים או דרך הנוף ההררי המחוספס המקיף את האגם הוא מרהיב לחלוטין. יש הרבה שבילי רכיבה על אופניים מסומנים היטב שקל לנווט בהם או לחילופין לצאת לסיור פנורמי על אופניים חשמליים, אחד המסלולים הפופולריים יוצא מלימונה סול גארדה. 

אגמים יפים במחוז הדולומיטים בלונו

Lago di Sorapis – Sorapissee

החיסרון היחיד הנוגע לאגם הזה, שהוא לא נמצא למטה ותצטרכו ללכת ברגל כדי לראות את הפלא הזה. האגם הזה דורש טיול של 14K לפני שתוכל להגיע אליו. הוא מסביר מדוע זהו אחד האגמים הפחות מתוירים בהרי הדולומיטים. אם כי מי הטורקיז המושלמים, רקע ההרים המושלגים והטיול  תורמים דווקאלגידול הרציני בתיירות בשנים האחרונות, אך שימו לב, המסלול לא מיועד לכל אחד, הוא אולי לא נחשב קשה בעיני האיטלקים, אבל לישראלים שלא מורגלים בהליכות, זהו מסלול מעט מאתגר ובעיקר ארוך.

הזמן הטוב ביותר לביקור ב-Lago di Sorapis

האגם הזה נעשה הרבה פחות עמוס מכמה ממתחריו המפורסמים. עם זאת, פחות עסוק הוא סובייקטיבי מכיוון שהאזור עצמו הוא יעד תיירותי פופולרי מאוד. נסו לטייל מוקדם בבוקר ביום חול אם אתם שם בקיץ.

איך מגיעים לLago di Sorapis

רכב: הוא נמצא במרחק של 20 דקות נסיעה מקורטינה. הקפידו לשים את " Passo Tre Croci " ב-GPS שלכם כדי להגיע לנקודת ההתחלה של הטיול. אתם יכולים להחנות את הרכב בצד הדרך.

אוטובוס: מקורטינה קחו את אוטובוס 30 ל- Passo Tre Croci. השירות פועל 4 פעמים ביום, התזמונים יכולים להשתנות אז הקפידו לבדוק לפני שאתם מגיעים.

דברים שכדאי לעשות ב-Lago di Sorapis ובסביבתה

הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לטייל עד האגם. אורך הטיול 14 ק"מ ותזדקקו לנעלי הליכה מתאימות כדי להשלים אותו. המסלול אורך בין 4 ל-5 שעות. טיול זה אינו מתאים לסובלים מוורטיגו. חלק מהשבילים המתפתלים המובילים אתכם עד לאגם לא קלים , והחלק האחרון מחייב אתכם לעלות במדרגות. אני סובל מוורטיגו קל והבטן שלי הייתה קשורה.

ממש בתחילת הטיול יש מסעדה מקומית שמגישה קפה טוב ובה תוכלו למלא את בקבוק המים שלכם לפני שאתם יוצאים לדרך. שומרי ההרים מגיעים לכאן גם לקפה והם יותר משמחים לבשר לכם על תנאי מזג האוויר לטיול.

Lago di Misurina – אגם מיסורינה

בגובה של 1700 מטר מעל פני הים, המשקף אל הפסגות הכי פופולריות באיזור קורטינה דה אמפצו -Tre Cime di Lavaredo, אגם די מיסורינה הוא אחד היפים ביותר באגמי הדולומיטים. האגם בעל הצבע הכהה והמיוחד לעתים נראה ממש שחור.

איך מגיעים לLago di Misurina

איך מגיעים לאגו די מיסורינה:

רכב: 15 דקות נסיעה מ-Cortina D'ampezzo . ישנן מספר מקומות חניה חינם באוויר הפתוח ממש ליד האגם.

תחבורה ציבורית: Dolomitibus 3 או 4 מ-Cortina D'ampezzo (זמין בחודשי הקיץ החל מיוני, לא זמין בחורף). ב.

דברים שכדאי לעשות ב-Lago di Misurina ובסביבתה

1.צאו על המדרונות של קול די ורדה הסמוך או קחו חלק בטיולי נעלי השלג הרבים שמציע האזור בחורף.

  1. טיילו ב-Tre Cime: במרחק קצר תמצאו את ה-Tre Cime המפורסם עם טיול הלולאה הציורי שלו סביב פסגות ההרים. .
  2. תיהנו ממשקה על שפת האגם: מסביב לאגם שוכן שפע של ברים ומסעדות המציעים את הנוף הטוב ביותר מעל האגם. מושלם להירגע אחרי יום של טיולים או ספורט מים.

הערה: אם תרצו לגשת לשלושת הפסגות של טרה צקימה מאגם מיסורינה ברכב (לחניית בקתת Auronzo) תידרשו לשלם אגרה בגובה 30 אירו בדוכן הכרטיסים. התשלום צריך להתבצע במזומן.

אגם טובל

אגם טובל ממוקם בפארק הטבע אדאמלו-ברנטה וכולל צורה כמעט משולשת. אורכו ק"מ אחד, האגם מוקף ביערות עבותים ובפסגות של הרי הדולומיטים ברנטה. אגם טובל נוצר על ידי מפולת שהתרחשה בשנת 1300. הוא ניזון משני נהרות, שהם ה-S. Maria Flavona וה-Rislà, היוצרים מפל קטן ויפה ליד האגם. גם הוא כמו הרבה אגמים באיזור מאופיין בגווני צבע ירוק וכחול, אבל הוא מפורסם בשל צבע אחר, שהוא האדום.

למעשה, בקיץ חלקים גדולים מהאגם נהגו לקבל צבע אדום עמוק. זו גם הסיבה שהאגם ​​נקרא "אגם אדום". שינוי צבע מרהיב זה נגרם על ידי ריכוז חזק של אצה הנקראת "גלנודיניום סנגויניום". עם זאת, תופעה זו מעולם לא נחקרה במלואה. מאז 1964 האגם לא שינה את צבעו יותר. האצה, שגרמה לצביעת האגם, עדיין קיימת, אך רק בריכוז חלש. בכל זאת אגם טובל הוא מדהים ביופיו ומושך אליו המוני מבקרים מדיי שנה בקיץ.

Lago di Molveno

אגם מולבנו הוא ביתם של שפע של מיני דגים שונים.

עם עומק מרבי של 124 מטרים, אגם מולבנו הוא האגם העמוק ביותר השייך כולו לטריטוריה של טרנטינו. עומקו הממוצע הוא 47 מטרים. הוא מייצג את האגם האלפיני הגדול ביותר הממוקם מעל גובה של 800 מ' מעל פני

המים מימיו משקפים את ההרים שמסביב של הרי הדולומיטים ברנטה, כמו גם את שרשרת הרי פאגנלה. יתרה מכך האגם מאופיין במגוון גווני הצבע שלו. נהרות רבים משרשראות ההרים שמסביב זורמים לאגם מולבנו, שגובל ביערות עבותים. אגם מולבנו פופולרי בזכות מיני הדגים המגוונים שלו. יש להם את בית הגידול הטבעי שלהם באגם. זו אחת האינדיקציות שמוכיחות שמימי אגם מולבנו צלולים. עם זאת, לא רק באגם מגוון בעלי החיים עצום, אלא גם מסביב לאגם, בו חיים ארנבות, יעלים, וחיות רבות אחרות. אגם מולבנו נקרא על שמו של הכפר הראשי הדומה על שפת האגם.

הודות לרוח "אורה דל גארדה" הנושבת מדי יום ממרץ עד אוקטובר, אגם מולבנו מושלם לשייט. הוא יעד פופולרי עבור דייגים, צוללנים ומי שאוהב פעילויות מים. ישנם גם מספר חופים ומפרצים אהזמינים עבורכם להשתזף ולהירגע.

שאלות ותשובות

התשובה הקצרה היא שתוכלו לבקר בכל עונה. התשובה הארוכה תלויה באילו פעילויות אתם מחפשים.

 

אתם תוכלו לבקר באגמים בדולומיטים לאורך כל השנה, אבל הזמן הטוב ביותר הוא קיץ או חורף. בקיץ האיזור שופע וירוק, פרחים גדלים בשפע, בנוסף, הימים ארוכים וחמים ומספקים הזדמנות מספקת לחקור את ההרים והאגמים. בחורף הימים קצרים יותר וקרים הרבה יותר, אך יש מעט מקומות בעולם רומנטיים בחורף כמו הרי הדולומיטים. האגמים מכוסים בקרח, ולעתים קרובות מאפשרים החלקה על הקרח!

 

חורף: הטמפרטורות יורדות אז ארזו בגדים חמים! תקופה זו של השנה היא נהדרת לסקי (רכיבה חופשית, קרוס קאנטרי, טלמרק), סנובורד, טרקים וטיולי שלג.

 

אביב: העונה הגשומה ביותר בדולומיטים והפכפכה ביותר. בחלק מהשנים השלג עדיין קיים בתחילת אפריל, בעוד עונות אחרות מסתיימות בתחילת מרץ. מאי הוא החודש הטוב ביותר לצאת לטיולים בדולומיטים ללא תיירים.

 

קיץ: טמפרטורות מקסימליות של 25 מעלות צלזיוס, מושלם לטיולים רגליים, טיפוס, טיולי דרך פראטה ושייט באגמים בדולומיטים, ואפילו שחייה (למרות שהמים די קרים כל השנה). כמובן שיש ימים שהמעלות יכולות להגיע ל-30, אבל לרוב נעים בדולמיטים.

 

סתיו: עונת הסתיו מביאה לשינוי דרמטי בעלווה, עם גווני כתומים עמוקים המכסים חלק גדול מההרים המיוערים. החודש הטוב ביותר לביקור בסתיו הוא אוקטובר, אם כי קיים סיכוי גדול לשלג החל מסוף אוקטובר ועד אז צפו לגשמים ורוחות למעלה בגבהים.

חמישה ימים לפחות יקנו לכם מספיק זמן לעשות טיול אחד או שניים ולטעום מהאגמים היפים בהרי הדולומיטים. על מנת להפיק את המיטב מטיול קצר מאוד, שכרו רכב והתבססו במרכז (Cortina או איזור סלבה גארדנה או קאנזיי).

 

אבל ההמלצה תהיה להישאר לפחות שבוע אחד. מכיוון שמזג האוויר באזור יהיה הפכפך, הוספת מספר ימים נוספים תבטיח לך את הגמישות להתנייד בלוח הזמנים שלך. זה גם אומר שאתה יכול להישאר בשני אזורים שונים, לצמצם את כמות הנהיגה או אפילו להסתמך על תחבורה ציבורית כדי להתנייד.



סביב האלפים האיטלקיים מדוברות שלוש שפות: לדין, גרמנית ואיטלקית. שמות מקומות תמיד יסומנו באיטלקית ובגרמנית, אגם הדולומיטים המפורסם Lago di Braies (שם איטלקי) ידוע גם בשם Pragser Wildsee (שם גרמני). זכרו זאת כאשר אתה מתווה את היעד שלך במפות Google.

התניידות בהרי הדולומיטים באמצעות תחבורה ציבורית היא בהחלט אפשרית, אך היא דורשת מעט זמן וגמישות. אם אתם בלוח זמנים צפוף שקלו לשכור רכב כדי להתנייד באזור.

תחבורה ציבורית: לדרום טירול, רכשו כרטיס שנותן הנחות את Mobil Card ולטרנטינו, רכשו את ה- Guest Pass . כרטיסים אלו, לרכישה פעם אחת, מאפשרים לכם גישה לרוב המכריע של התחבורה הציבורית באזור.

 

נהיגה בדולומיטים: הכבישים מתוחזקים היטב ומסומנים בבירור. הנהיגה קלה יחסית, אם כי צפו לעיקולים רבים מכיוון שהכבישים נוטים להיות מפותלים במעלה ובמורד ההר. 

נהגים צריכים להיות בני 19 לפחות. יש להזהיר כי נהגים בין גיל 19 ל-25 יידרשו לשלם תוספת תשלום (תוספת נהג צעיר).

רישיון נהיגה בתוקף. אם אתה שוכר מחוץ לאירופה נדרש אישור בינלאומי. 

ביטוח: על פי החוק האיטלקי, נדרש ויתור על נזקי התנגשות וביטוח הגנה מפני גניבה לרכב שלך. אלה מגיעים בדרך כלל בחבילת ההשכרה הסטנדרטית, אם כי עדיף לבדוק מראש.

למעשה יש מספר גדול למדי של נקודות טעינה חשמליות למכוניות, הן פרטיות ( בתי מלון ) והן ציבוריות , מה שהופך את השכרת רכב חשמלי לחלוטין לנסיעה ברחבי הדולומיטים לאופציה מצוינת.

 

הדבר העיקרי שיש לזכור הוא שתכסו בנהיגה הרבה קרקע באזור הררי. הכבישים מתוחזקים היטב ולכן אין צורך ב-4×4, אך ייתכן שלמכונית קטנה מאוד אין כוח סוס להעלות ולרדת במקומות תלולים. 

אם מחפשים לראות את האגמים הנפלאים האלה בדולומיטים קפואים ומוקפים בפסגות מושלגות, זו באמת תקופה מרהיבה לבקר בהרי הדולומיטים, אך זכרו כי מה-15 בנובמבר עד ה-15 באפריל אתה נדרש להצטייד בצמיגי החורף (או שרשראות השלג) המתאימים למכונית שלך.

לחזור למשהו ספציפי?

סיורים ופעילויות באיזור אגם גארדה

סיורים ופעילויות בדולומיטים

חוויה באיטליה מתחילה כאן

error: Content is protected !!
דילוג לתוכן