חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עזרה בתכנון מסלול טיול לצפון איטליה? השאירו פרטים 👇

חוזרים זאב ד הביתה אחרי 10 ימים בגארדה – סיפור הטיול שלנו כדי לסייע למשפחות הבאות:
ההרכב: זוג + 2 ילדים, בני 6 ו 3. היו לנו 2 מזוודות (גדולה ובינונית). ההחלטה העקרונית הייתה לא לרוץ ממקום למקום, ופשוט לזרום.
השכרת רכב: דרך אוטויורפ, סוכנות מקומית: מגיורה. קיבלנו פיאט 500 היברידית שהייתה אחלה. הבגאז' הספיק בדיוק למזוודות שלנו, עם קצת הינדוס. כיוון שרוב הזמן היינו באותו מלון, לא ראינו צורך לשדרג בתוספת תשלום לרכב גדול יותר. שכרנו כסא בטיחות ובוסטר מחברת ההשכרה שהיו סבבה.
תדלקנו פעמיים, מיכל מלא עלה כ 60 יורו.
יום 1: טיסהט09ע ב 8 בבוקר ונחיתה בורונה (ישראייר). היה תור ממש ארוך בהשכרת הרכב שהתיש אותנו. משם נסיעה למלון Belvadere Village בו ישנו שבוע. כיון שהגענו למלון כבר גמורים, רק היינו בבריכה והצטיידנו בסופר.
המלון: כפר נופש, עם בריכה גדולה ומגלשות, החדר בעצם היה דירה עם חלל ציבורי (מטבחון, מקרר בגודל רגיל, מדיח), 2 חדרי שינה (באחד מיטת קומותיים ומיטה יחידה ובשני מיטה זוגית) ומקלחת/שירותים. בסלון יש ספה שניתן לפתוח למיטה נוספת.
במלון יש מסעדה בה ניתן לאכול את כל הארוחות מבלי להזמין מקום מראש. בנוסף יש מועדון ילדים, ומכונות כביסה ומייבש.
המלון ממוקם מעולה, ויש 3 דק' נסיעה ממנו סופר גדול, מקדונלדס, ועוד. אנחנו ממליצים בחום עליו.
בתקופה שלנו, המלון חייב מינ' 7 לילות.
יום 2: סירמיונה. עיירה נחמדה מאד. מומלץ להגיע על הבוקר כדי למצוא חניה קרוב לעיר העתיקה ולהסתובב בה לפני החום והמוני התיירים. בסוף העיר העתיקה ישו 7370 פארק, שבו ניתן לקחת רכבת שמביאה לחוף ג'מייקה. החוף עצמו חמוד מאד. רק כדאי לארוז בקלילות לחוף – כי אתם צריכים לסחוב את הכל לשני הכיוונים. היה מאד חם באותו יום, ולכן החלטנו לחזור למלון, לאכול שם צהריים ולבלות את אחהצ בבריכה.
יום 3: מובילנד – מבחינתנו, הפארק לא התאים לנו וגם היה מאד חם. לקטן בקושי היו מתקנים מתאימים, וגם הגדולה הותשה מהחום. הגענו בפתיחה, עזבנו באזור 15, ושוב בילינו את אחהצ בבריכה במלון.
יום 4: וונציה. חנינו ב Mestre, בחניון מול תחנת הרכבת, ונכנסנו לעיר ברכבת (נסיעה של 10 דק'). למרות שגם באותו יום היה מאד חם, בין הסמטאות הצלחנו למצוא צל וקצת בריזה, הילדים הוקסמו מהתעלות והגשרים, והיה ממש מקסים. הגענו גלקתדרלת סן מרקו, ומשם לקחנו אוטובוס ימי בחזרה לתחנת הרכבת. הנסיעה מהמלון לעיר לקחה כשעה. העיר אינה מותאמת לעגלות (הרבה מאד גשרונים קטנים עם כמה מדרגות בכל צד).
יום 5: פארק המים קאבור: היה מושלם! הגענו בפתיחה, שמנו את החפצים יקרי הערך בלוקר, ופרסנו מגבת ושאר הדברים בצל (יש המון דשא ועצים) ליד אחד האזורים שהתאימו לילדים. סה"כ מצאנו 3 אזורים שהתאימו לנו, והסתובבנו בין שלושתם. יצאנו משם אחהצ מאוחר כי כבר היינו מותשים – היה פשוט מעולה. ניתן גם לשכור מיטת שיזוף.
יום 6: מונטה באלדו: נסענו למלצ'ינסה וחנינו בחניון 1 של הרכבל (יש שילוט). הם מאד מקפידים על שעת ההגעה, אז שימו לב שלא תפספסו. בנוסף, הם בודקים בכל תחנה של הרכבל שאכן יש לכם את הכרטיסים המתאימים.
על ההר עצמו עשינו מסלול קצרצר, אכלנו משהו באחת המסעדות, וחזרנו חזרה ברכבל לעיירה. הילדים היו גמורים וזה היה יום חג בו הרבה מקומות היו סגורים, אז לא הסתובבנו בעיירה, אלא חזרנו למלון לאכול צהריים ולנוח. בערב נסענו לפסקיירה, הסתובבנו בעיר העתיקה ואכלנו שם ארוחת ערב.
יום 7: לאולנדיה: פארק שעשועים במרחק כשעה מהמלון לכיוון מילאנו. היה יום מושלם! הגענו בפתיחה, והיינו צריכים לגרור את הילדים בסגירה. בפארק יש אזורים לפי דמויות מצוירות (מאשה והדוב, כוח פיג'יי וכד') , יש אפשרות להצטלם עם בלואי וכד'. הפארק הזה מותאם בול לילדים קטנים – היו רק 2 מתקנים עליהם לא יכולנו לעלות. קחו בחשבון שיש שם מזרקות ואזורים עם בריכה קטנה – קחו בגדי ים ומגבות (או לפחות בגדים להחלפה).
יום 8: נסענו לריבה דל גארדה, שם ישנו ב Garda break rooms&breakfast. בדרך לשם עצרנו בפארק חבלים Jungle Adventure – הקטן הפסיק את המסלול אחרי השלב השלישי, הגדולה עשתה אותו פעמיים… יש שם מסלולים מותאמים לגילאים שונים – מאד חמוד ובטיחותי. רצינו בצהריים להגיע למפלי ורונה, אבל היה שם עמוס מאד, ולכן החלטנו להגיע למחרת בבוקר.
את אחהצ בילינו בשיטוט בעיירה המאד חמודה.
גם במלון הזה קיבלנו דירה עם חלל ציבורי גדול ומטבח מצויד. המקלחת הייתה מפנקת. הבאסה היחידה היא שהיה רק חדר שינה אחד – מיטה זוגית ומיטת ספה נפתחת עליה ישנו הילדים. במלון הזה ארוחת בוקר כלולה במחיר. ייתכן שחדרים אחרים מסודרים אחרת.
יום 9: בבוקר ירד גשם חזק ולמרותו הלכנו למפלי ורונה. במזג אוויר טוב יותר בטח יכולנו לבלות שם יותר, אבל עדיין היה מאד מרשים. משם נסענו ללימונה – בהתחלה עוד טיילנו שם קצת בגשם, אבל מהר השמש יצאה, ויכולנו להמשיך לטייל. גם באחר הצהריים הזה המשכנו לשוטט בריבה דל גארדה – על הטיילת ובעיר העתיקה.
יום 10: הטיסה שלנו הייתה בערב, והיה חשש שירד גשם. שקלנו ללכת לאקווריום, אבל ראינו ביקורות מעורבות שכללו אזהרה על תורים ארוכים למרות רכישת כרטיסים מוקדמת, ופחדנו שלא נספיק, אז ויתרנו עליו, והחלטנו לטעום מורונה. חנינו מחוץ לעיר העתיקה בארנה.
לוורונה ננסה לחזור בעתיד להקדיש לה יותר זמן.
בגדול – אגם גארדה הוא אזור תיירותי לחלוטין, ואמנם העיירות לאורך החוף מאד חמודות, אבל כן מאד תייירותיות ומי שמחפש אותנטיות איטלקית לא ימצא אותה כאן.
מי שנוסע באוגוסט, קחו בחשבון מס' דברים:
– החום כבד כמו בארץ. במלונות בהם ישנו היה מיזוג, אבל יש הרבה מסעדות בלי מיזוג. אפשר לשבת בחוץ, אבל זה גם אזור עישון.
– לאטרקציות המרכזיות (פארקים, עיירות) כדאי להגיע על הבוקר או בפתיחה, כדי למצוא חניה קרובה ולהנות לפני שנהיה חם מדי.
– ברוב הפארקים יש תשלום נוסף על חניה.
– בחלק מן הפארקים, ילדים עד גובה 90 ס"מ נכנסים במחיר מוזל או חינמי.
– בכל הפארקים יש מגוון מסעדות שמציעות סוגים שונים של אוכל. בלאולנדיה חשבנו שהם קצת יותר יקרים מהאחרים. ניתן להיכנס עם אוכל וצידניות ולשמור בלוקר או לשים על שולחן באזור פיקניק.
הנהיגה הייתה מאד נוחה, והוויז עבד מעולה בכבישי אגרה: בהתחלה לוקחים כרטיס, וכאשר יורדים מהכביש משלמים. יש תחנות מאוישות, ויש אוטומטיות – מאד ברור כמה צריך לשלם והמכונה נותנת עודפת.
ישנם חניונים ציבוריים שבהם יש מדחן וצריך לשלם (לרוב 2 יורו לשעה), מקבלים פתק שצריך לשים על שמשת המכונית. יש חניונים בהם שעתיים ראשונות חינם, אבל צריך לכתוב על פתק את שעת ההגעה שלכם ולשים על שמשת הרכב.
לפני שאתם קונים כרטיסים לפארקים השונים, תבדקו באתר כמה מתקנים מתאימים לילדים מבחינת גובה והרפתקנות.
תהנו

לחזור למשהו ספציפי?

סיורים ופעילויות באיזור אגם גארדה

סיורים ופעילויות בדולומיטים

חוויה באיטליה מתחילה כאן

error: Content is protected !!