כבישי אגרה חוסכים המון זמן – ממש בחצי, אפשר לשלם גם באשראי , המהירות מקסימום שם לרוב קבוע 130 קמ"ש. בכבישים רגילים יש הרבה התעבקות עם מהירויות ויוצא המון זמן בכביש. אבל המקומות כאלה יפים אפשר לראות בכבישים רגילים. אז לשיכולכם. אנו נסענו גם וגם . אם חשוב צהירות הגעה עדיף כבישי אגרה מבחינת התשלום לא מסובך בכלל. אם רוצים תוך כדי נסיעה לראות מקומות מיוחדים אז כבישים רגילים ואז יוצא 80 אחוזים מהזמן בכביש!
כבישי אגרה רגילים. לוקחים כרטיס בכניסה וביציאה משלמים.
לעיתים מכניסים כרטיס היכן שמכניסים קרדיט קארד. זה קצת מבלבל. בעיקרון לא יקר. חניות לעומת זה יקרות.
הכי חשוב בכבידי אגרה לא להיכנס לנתיב המהיר (טלפאס) אלא לנתיב שמצויירות מטבעות ושטרות!!!! שם לוקחים כרטיס וביציאה משלמים את הקטע שנסעת.
אם לא יחייבו אתכם בעלות של הכביש מהתחלה ועד הסוף וזה יקר
כשמכניסים יעד בוויז, הוא מציין שנוסעים בכביש אגרה וגם את הסכום שיש לשלם, זה מעולה בכדי להכין מזומן מראש.כשנכנסים לכביש האגרה, לוקחים כרטיס ומקפידים להיות בנתיב הרגיל carte
ולא של המנוים בצבע כחול (telepass)
ביציאה מהכביש המהיר, מכניסים את הכרטיס ומשלמים בעמדות שהן לא למנויים, בכרטיס אשראי או במזומן תלוי בעמדה שאתם בוחרים.
תהנו! כולם נבהלים
אין מה לחשוש
להכנס רק היכן שכתוב carta שלט לבן
רק לא כחול או צהוב !!!!!!!
עכשיו חזרנו והכל דפק כמו שצריך. מוציאים כרטיס
בסיום משלמים
להכנס במעברים שבאמצע במקומות שיש אדם שגובה תשלום .אם עוברים במסלול מנויים נוצרת בעיה גדולה חיבים להכנס לנקודת שרות לקוחות הקרובה כדי להסדיר תשלום ולא…יהיה קנס גדול ….נקודת שרות לקוחות נקרא פןנטו בלו
בכבישי האגרה יש מסלול טלפאס ומסלול טיקט ..טלפאס עושים או בחברת השכרה או בנקות שרות לקוחות .
בכניסה במסלול טיקט מיד כשנכנסים מחכה כרטיס במכונה וביציאה משלמים .
מי שפיספס תעה התבלבל ? מחפש נקודת שרות לקוחות שנקראת פונטו בלו ומסדיר את התשלום ..לא לזלזל ולא להזניח כי ישלח חשבון אסטרונומי מחברת ההשכרה .
מספיק פעם אחת להכנס למסלול של טלאפאס ואין דרך לחזור לאחור וכבר חייבים דמי מעבר שלא שולמו וכאן מתחילה בעיה לא נעימה.
בחלק מהמעברים בכל יציאה אפשר לשלם במזומן.זה חוסך לא מעט זמן אבל מפסידים נוף. בכל תוכנות הניווט ניתן לראות את הפרשי הזמנים אם נוסעים בכביש אגרה או כביש רגיל.