חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עזרה בתכנון מסלול טיול לצפון איטליה? השאירו פרטים 👇

סיכום הטיול שלנו בדרום טירול והדולומיטים:

חבל ארץ יפיפה ועוצר נשימה. נופים שומטי לסת, ירוק עד, ואנשים סבלניים, נעימים ומסבירי פנים. והשלווה שהם חיים בה כמובן מעוררת קנאה.

נחתנו במינכן ומשם הדרמנו. התחלנו במוזיאון סבורבסקי ליד אינסברוק – מקום קסום וכיפי להתחיל בו טיול ואת זה אני אומרת כמי שאינה חובבת מוזיאונים. יש בו מיצגים יפים מאד והאזור החיצוני יפה ומטופח. בקיץ יש מופעי קרקס וזה מאד נחמד. המסעדה במקום מעוצבת יפה ועם חלונות גדולים מהם רואים את הירוק שבחוץ והאוכל מצוין! באופן מפתיע אולי מהמסעדות הטובות שאכלנו בהן בטיול.

משם המשכנו לעיר ברסנונה שפחות מדוברת כאן. עיר ממש יפה ויש בה מסעדת מישלן שנקראת elefant בתוך במלון בשם הזה. על שם פיל שהתארח במקום, כן כן, סיפור אמיתי! נתקלנו בה במקרה והחלטנו לנסות. אם כבר חופשה אז למה לא מסעדת מישלן (פעם ראשונה שלנו!). החוויה היתה מאד מיוחדת, המקום יפה בסגנון עתיק. לגבי האוכל חלק מהמנות היו מצוינות וחלק פחות. מרכז העיר העתיקה מאד יפה וכיף לשיטוט של ערב. וגם הרכבל שעולה מהעיר, רכבל plose, מאד יפה, ולמעלה יש נוף מהמם ומגלשת bob חמודה ולא מפחידה מידי וגולת הכותרת מתקן שעושים בו סיבוב של 360 מעלות באופניים. לבני נוער וחובבי אקסטרים זה מגניב ומקורי ולא ראיתי כזה במקומות אחרים.

היינו כמובן באגם בראייס המהמם ביופיו. שייט בסירת עץ ואחכ טיול רגלי קצר. לא צריך להשלים את כל ההקפה ואפשר בכל רגע לעצור ולחזור להתחלה.

העיירה סן קנדידו – פחות הבנו את פשר ההתלהבות ממנה, פחות התחברנו. ורצינו לעלות למגלשות אבל כבר לא נותרו כרטיסים בשעת צהרים והבנו שמומלץ להגיע מוקדם בבוקר. היינו בעיר מראנו, בגן הבוטני, הוא יפה מאד אבל ביום חם ולח פחות נעים להסתובב בו. לעומת זאת הבריכות התרמיות בעיר נהדרות, ומאד מומלצות!

עוד יכולה להמליץ על הרכבל של secada, כמו שכתבו רבים לפני נוף עוצר נשימה!

העיר אורטיזיי עצמה פחות מלהיבה לטעמי. בולצאנו לעומתה ממש יפה וכיפית ועם חנויות שהן לא רק חנויות לבגדי טיולים…גם שינוי מרענן. לגבי הרכבל שעולה לראנון מבולצנו והרכבת העתיקה- זו רכבת רגילה בלי מזגן והנוף שרואים בה לא מוסיף על מה שממילא רואים כשעולים ברכבל לפסגות ועושים טיול רגלי. כך שלא התלהבנו בכלל. אבל יצא במזל ובמקרה שבגלל לוחות הזמנים את הדרך חזור עשינו באוטובוס ולא ברכבת וברכבל וזה היה וואוו אמיתי! נוף עוצר נשימה ויושבים בכיף באוטובוס מרווח וממוזג בדרך המפותלת. לוקח כחצי שעה אבל שווה כל רגע, מומלץ מאד!

היינו גם בval de sole שהוא אזור מאד יפה ושם עשינו רפטינג נחמד. זה אזור עם הרבה ספורט אתגרי. טיפים חשובים- האוכל בעיני לא להתעלף ודי יקר אז הייתי מנמיכה ציפיות, בסוף יולי חם מאד ולח ולכן בעיני הכרחי מלון עם מזגן, ההסברים באתרי האינטרנט המקומיים לא תמיד מאד ברורים אז כדאי לקרוא היטב והכי טוב להתקשר ולשאול בשיחה טלפונית.

אה וכמעט שכחתי, ליד אורטיזיי יש חוות אלפקות שעושה סיור של כשעה וחצי למפל יפה וקרוב. זה טיול מקסים וחוויה נהדרת. כתובת חוות האלפקות:
Str. Plan dala Sia 22
39047 S. Cristina (BZ)
Dolomites – Italy

חזרנו לארץ דרך מינכן ולכן עצרנו בחזור לכמה שעות באינסברוק.

היא יפה ומקום טוב לקצת שופינג. אנחנו טיילנו 8 ימים נטו וזה בהחלט מספיק אבל כמובן לא בשביל לראות את כל מה שיש לדולומיטים ולדרום טירול להציע. אז אין ברירה אלא להגיע שוב!

לקריאת הפוסט המקורי בקבוצת המטיילים שלנו >>

לחזור למשהו ספציפי?

סיורים ופעילויות באיזור אגם גארדה

סיורים ופעילויות בדולומיטים

חוויה באיטליה מתחילה כאן

error: Content is protected !!